בנט על המו"מ עם הפלסטינים: העמידה על עקרונותינו השתלמה

השר נפתלי בנט מתייחס למשא ומתן המתקרב בין ישראל לפלסטינים ואומר: "נעמוד על כך שנמשיך לקיים חיים תקינים ולהמשיך את הבניה בירושלים וביהודה ושומרון"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/07/13 09:01 יד באב התשעג

בנט על המו"מ עם הפלסטינים: העמידה על עקרונותינו השתלמה
יחצ, צילום: יחצ

יו“ר ”הבית היהודי“ ושר הכלכלה, נפתלי בנט, התייחס אמש (מוצאי שבת) למשא ומתן עם הפלסטינים שאמור להפתח בקרוב, זאת לאחר שהושג סיכום עקרוני בין ישראל לפלסטינים סביב קיומן של השיחות. לפי דיווחים שונים ברשתות זרות, ישראל מתכוונת לשחרר מחבלים כתנאי מקדים למו“מ, שיתנהל על בסיס קווי 67‘.

בנט טען אתמול כי ”העמידה על העקרונות שלנו השתלמה. הוכח שכשאנו מתעקשים על עמדתנו, אפשר לנהל משא ומתן בלי תנאים מוקדמים, בלי הקפאה, ובוודאי בלי הדרישה ההזויה לנהל אותו על בסיס קווי 67. עם פתיחת המשא ומתן, אנו נעמוד על כך שנמשיך לקיים חיים תקינים ולהמשיך את הבניה בירושלים וביהודה ושומרון“.

”ההיסטוריה לימדה אותנו שבניה מביאה חיים, ופינוי יישובים מביא טרור. יתירה מכך - על רקע אירועי הימים האחרונים לא נסכים שהאירופאים יהיו חלק מהמשא ומתן - הם הוציאו את עצמם מכל עמדה של מתווך הוגן. אנו יוצאים לדרך בזהירות ובעיניים פקוחות, תמימים אנחנו לא“, הוסיף בנט.

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, הגיב באופן תקיף יותר ואמר: ”אם נכונים הפרסומים בתקשורת הזרה על הסכמה לתנאים מוקדמים, מדובר בטעות קשה המצטרפת להחלטה על שחרור מחבלים המסכנת את ביטחון ישראל“.

”לא אתן יד בשום פנים ואופן למעשה לא מוסרי ולא יהודי שיאפשר הקפאת בניה בירושלים ובהתיישבות ואפעל לממש את סמכותי כשר השיכון להגדלת היצע הדיור במקומות המתבקשים“, הבהיר השר אריאל.