בנט עונה לסמוטריץ': "בבית החולים אין משמעות לצבע, גזע או נטייה פוליטית"

שר החינוך נפתלי בנט, אמר הערב בכנס פעילי המרכז של הבית היהודי, כי הבית היהודי אינה מפלגה גזענית. בבסיום הכנס, אושרו מסקנות ועדת לוי לתיקון חוקת הבית היהודי

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 05/04/16 19:46 כו באדר ב'

בנט עונה לסמוטריץ': "בבית החולים אין משמעות לצבע, גזע או נטייה פוליטית"

"בבית החולים אין משמעות לצבע, גזע, או נטייה פוליטית. כולנו בני אדם" כך אמר הערב (ג') שר החינוך נפתלי בנט, בכנס פעילי המרכז של המפלגה, על ההפרדה בבתי החולים בין יולדות יהודיות לערביות.

בנט לא הזכיר את שמו של סמוטריץ', אך רמז כי אמירותיו היום, בעד ההפרדה בין היולדות בבתי החולים, אינן תואמות את רוח המפלגה:" כולנו בני אדם, כולנו נבראנו בצלם. יהודים וערבים כאחד, בתור לסופר ובגני הילדים. בספסלי האוניברסיטה, ובחדר היולדות".

בנט זכה למחיאות כפיים סוערות בקרב הפעילים, אך גם לצעקות. כאשר הזכיר את פעילותו של בצלאל סמוטריץ' למען ההתיישבות ולמען המפלגה, לאחר הביקורת שהשמיע כנגדו, מספר פעילים מהקהל צעקו "לא הזכרת את חוק הגזענות!! שכחת את חוק הגזענות!".

במהלך הערב, גיבה בנט את שרת המשפטים איילת שקד, בביקורת שהטיחה כלפיי בית המשפט העליון אתמול (ב') בכנס לשכת עורכי הדין באילת: "שרים מושלים כשהם אומרים את דעתם על כל מה שראוי שיביעו עליו, וגם על בג"ץ. אף גוף לא מופרד מביקורת וגם לא בג"ץ ואני גאה במיוחד להגיד, שיש שופטים בירושלים ויש שרת משפטים בירושלים. איילת שקד היא שרת משפטים מעולה, שזוכה לגיבוי חסר תקדים של הציבור הישראלי".

עוד הוסיף בנט כי הוא אינו מבין את הביקורת כנגד אמירותיה של שקד: "אני שומע את ההשתלחויות כנגדה ואני אומר להם 'זה נקרא דמוקרטיה', שלטון הרוב עם הגנה נגד עריצות והגנה על זכויות המיעוט".

בהמשך הערב אושרה החוקה החדשה, לאחר פרסום מסקנות וועדת לוי שהיו אמורות ליצור איזון במפלגה, ולתת קולות לאנשי השטח, דבר שנטען, שלא זכה לביטוי עד היום במפלגה תחת ניהולו של בנט.

הרב יצחק לוי, שר החינוך לשעבר, שעמד בראש הוועדה אמר כי, למרות שנטען שבנט ירד מכוחו, בעקבות האפשרות שתינתן לו לשריין חבר כנסת אחד בכל עשירייה במקום שניים, הזכיר כי עד היום השתמש בנט אך ורק בשיריון אחד - של ינון מגל. ולכן, כוחו לא נחלש כביכול, כי הוא מעולם לא השתמש בשריון השני.

(צילום: )

מנכ"ל המפלגה ניר אורבך, ניהל את ההצבעה הגלויה על אישור החוקה החדשה באולם, מהלך שפעל לטובתו של בנט, שקיבל את השינויים שעברו במסקנות הוועדה. כל מאות הפעילים שנכחו באולם, הצביעו בעד בפתק ירוק שהרימו, ורק שני פעילים בלבד התנגדו.

עוד הודיעו כי אבי וורצמן, חבר הכנסת לשעבר בבית היהודי, שוריין על ידי נפתלי בנט כיו"ר הנשיאות והמרכז, ואריה פרג'ון יכהן כחבר בנשיאות. עוד מהלך שתואם ותוכנן מראש, עם יו"ר המפלגה, ויפעל לטובתו בהמשך הדרך.

זמן קצר לפני הוועידה התכנסו חברי הכנסת של הבית היהודי בביתו של אלון יוניאן חבר מועצה אזורית נחל שורק ויו"ר סניף הבית היהודי. חברי הכנסת ישבו לגבש את ההסכמות האחרונות לקראת ישיבת מרכז המפלגה . בתמונה נראים משמאל לימין:אלון יוניאן, סגן שר הבטחון אלי בן דהן, אריה פרג׳ון, מנכ"ל המפלגה ניר אורבך וחברי הכנסת ניסן סלומיאנסקי ושולי מועלם וחכ לשעבר אבי וורצמן.

(צילום: )