בנט: נפוצץ המו"מ הקואליציוני אם תיק הדתות ימסר לש"ס

לראשונה מאז תחילת המשא ומתן הקואליציוני משגר יו"ר היהודי איום ברור לעבר נתניהו ומאיים בפיצוץ המו"מ אם תיק הדתות ימסר לש"ס

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/04/15 07:30 א באייר התשעה

בנט: נפוצץ המו"מ הקואליציוני אם תיק הדתות ימסר לש"ס
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לראשונה מאז תחילת המשא ומתן הקואליציוני, ועל רקע הליכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא המדינה ראובן ריבלין לבקש ארכה של שבועיים להרכבת הממשלה, משגר יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט איום ברור ומכוון היטב, ומבהיר כי אם תיק הדתות ימסר לידי ש"ס המו"מ יגיעו לקיצו.

"נטילת תיק הדתות באופן חד צדדי מהציונות הדתית, ומסירתו לידי ש"ס, היא סוף המשא ומתן עם הבית היהודי", הבהיר בנט אתמול בלילה בהודעה שהוציא.

מדובר באיום חד משמעי, שמגיע על רקע הארכת המשא ומתן, בעוד אפילו מפלגה אחת לא הגיעה לסיכומים סגורים עם נתניהו. ייתכן מאוד כי בעקבות האיום יאלץ נתניהו למצוא דרך יצירתית על מנת להביא להסכמים עם הבית היהודי, מכיוון שבלעדיה כרגע אין לו קואליציה.

אתמול דווח כי בנט ואביגדור ליברמן יוזמים ציר חוסם, על מנת להכניס את שתי המפלגות לממשלה ולקבל תיקים טובים יותר. אין ספק כי התבטאויותו של בנט בנוגע לתיק הדתות הינו חלק מהניסיון ללחוץ את נתניהו ולקבל תיקים טובים יותר וייתכן מאוד כי מדובר בתוצאה של ציר הבית היהודי ישראל ביתנו.