בנט נפגש עם לפיד כדי להגיע לפשרה ולהמנע מבחירות חוזרות

יו"ר "הבית היהודי" נפגש עם יו"ר "יש עתיד" בביתו בתל אביב, בניסיון להביא למתווה פשרה לאחר ההחרפה שחלה היום במו"מ הקואליציוני, סביב חלוקת תיק החינוך

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/03/13 18:00 ב בניסן התשעג

בנט נפגש עם לפיד כדי להגיע לפשרה ולהמנע מבחירות חוזרות
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

יו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, נפגש היום (ד') אחר הצהריים עם יו“ר ”יש עתיד“, יאיר לפיד, בביתו בתל אביב. מטרת הפגישה היא להביא למתווה פשרה בין לפיד לנתניהו ולמנוע הליכה לבחירות, לאחר ההחרפה שחלה היום בנושא חלוקת התיקים בין הליכוד ל“יש עתיד“.

המחלוקת מתמקדת כעת בתיק החינוך. נתניהו מעוניין לשמור על התיק לטובת שר החינוך המכהן גדעון סער, לפיד דורש כי התיק יוחזק בידי מפלגתו ויועבר ככל הנראה לידיו של הרב שי פירון, מספר 2 ברשימה. מוקדם יותר היום החליטו בליכוד לשחרר אזהרה פומבית ללפיד, באומרם כי ”אם בשעות הקרובות לא תהיה פריצת דרך במו"מ עם לפיד והוא לא ירד מהדרישות המופרזות שלו, ראש הממשלה יתחיל בשיח בזק עם המפלגות החרדיות“. ואולם, ב“בית היהודי“ וב“יש עתיד“ לא התרגשו מההודעה והגדירו אותה כ“ספין פוליטי של הרגע האחרון“.

ב“יש עתיד“ אמרו היום, בעקבות הודעת נתניהו, כי ”המשבר הקואליציוני שאנו עדים לו כעת הוא לא רק מאבק תיקים. זהו קרב על דמותה של החברה הישראלית. ההתעקשות של יש עתיד על תיק החינוך נובעת מהעובדה שהדרך לשנות את פניה של המדינה עוברת בעיקר דרך התיק הזה“. במפלגה אמרו כי ”הצגתה של יש עתיד כסחטנית היא עיוות האמת. יש עתיד הסכימה לרדת במספר התיקים המגיעים לה בכדי להקטין את מספר שרי הממשלה“.

במפלגה הסבירו כי הם ביקשו את אמון הבוחר על מנת להילחם לא רק על גודל הממשלה ועל השוויון בנטל, אלא גם על החינוך ועל עתיד החברה הישראלית. ”בעניין זה יאיר לפיד לא יסטה מעקרונותיו והבטחותיו גם אם יאלץ לשבת באופוזיציה“, הבהירו במפלגה.

נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, ממשיך להחזיק בברית שלו עם לפיד. הוא עצמו התייחס למחלוקת במו“מ הקואלציוני ולהודעת הליכוד ופנה בעמוד הפייסבוק שלו לחברי הליכוד: ”תשכחו מזה. ככה זה לא יילך. יש פערים, צריך להידבר ולהתפשר. כולנו. עד שתקום ממשלה. יש מדינה שצריך לדאוג לה“.