בנט מצטרף לאורבך: "לא נכון שהרב אלון יעביר שיעורים"

בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה לאחר משאל הח"כים שפרסמנו בכיפה, מתייצב השר נפתלי בנט לימינו של השר אורי אורבך - ויוצא לראשונה נגד עמדתו של הרב חיים דרוקמן בעניינו של הרב אלון

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 25/12/13 12:09 כב בטבת התשעד

בנט מצטרף לאורבך: "לא נכון שהרב אלון יעביר שיעורים"

השר נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, מתייחס היום (ד‘) לראשונה לגזר דינו של הרב מוטי אלון, זאת בעקבות משאל הח“כים בכיפה שפרסמנו אתמול, במסגרתו השר אורי אורבך היה לח“כ היחיד שהתבטא מפורשות בעניינו של הרב אלון ונגד החלטתו של הרב חיים דרוקמן, יו“ר מרכז ישיבות בני עקיבא, לאפשר לו ללמד ב“אור עציון“.

בנט נשאל היום בראיון ל“קול ישראל“ על הפרסום בכיפה ועל כך שח“כ היחיד שהיה מוכן להתבטא בנושא הוא השר אורי אורבך, כפי שפרסמנו. בעקבות הדברים אמר בנט למראיין אריה גולן: ”אני חושב שאדם שהורשע בצורה כזאת, לא נכון שהוא יעביר שיעורים, בוודאי לתקופה. זאת עמדתי“.

כפי שפרסמנו אתמול בכיפה, כל נציגי הציבור של ”הבית היהודי“ התחמקו או סירבו להתייחס לסוגיית הרב אלון - ואף ביקשו שלא לציין את שמותיהם כמי שסירבו להתייחסות זו, זאת במסגרת משאל שכיפה ערכה בנושא. חבר הכנסת היחיד שאזר אומץ וניאות להביע עמדה ברורה, הוא השר אורי אורבך, שאמר כי "זו לא סוגיה שנעים לעסוק בה, אבל כאיש ציבור צריך מדי פעם גם להביע דעה. אני מאוד מכבד ומוקיר את הרב חיים דרוקמן, אבל אני סבור כי אין לאפשר לקיים שיעור במוסד חינוכי של מי שהורשע בעבירה כה חמורה".

אורבך נימק את עמדתו בכך ש"אנחנו חייבים לעמוד קודם כל לימינם של הנפגעים. מי שהורשע בעבירות כאלו - לא יכול ללמד צעירים".