בנט מסכם את ביקור אובמה: "אפשר לחלוק על חברים"

בראיון ל-CNN התייחס השר נפתלי בנט לביקורו של נשיא ארה"ב בישראל ואמר כי "מילים בירושלים או בוושינגטון לא עוצרות צנטריפוגות באיראן". צפו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/03/13 16:21 יא בניסן התשעג

בנט מסכם את ביקור אובמה: "אפשר לחלוק על חברים"

לקראת תום ביקורו של נשיא ארה“ב, ברק אובמה, התראיין השר נפתלי בנט לרשת CNN והתייחס למשמעויות הביקור. בנט אמר בראיון כי "זה בסדר בין חברים לחלוק על נושאים מסויימים, היחסים בין ארה"ב וישראל התחילו לא מהיום, ויימשכו גם השנים הבאות".

בנט ציין כי הוא מסכים עם ראש הממשלה נתניהו בעניין הסוגייה האיראנית, לפיה ”כל האפשרויות צריכות להיות על השולחן, מעבר לאפשרות הדיפלומטית". לדבריו, ”אנחנו לא נסכים לייצא את הביטחון שלנו למדינה אחרת. מעולם לא ביקשנו מארה"ב להגן עלינו, אמריקה מעולם לא שלחה חיילים להגן על ישראל. כשמדברים על איראן אנחנו מדברים על איום על כל העולם, איראן עם פצצה גרעינית אינה שונה ממצב שבו אל קעידה מחזיקה נשק גרעיני". עוד טען בנט כי "מילים בירושלים או בוושינגטון לא עוצרות צנטריפוגות בכור הגרעיני בנתנז".

על הנושא הפלסטיני אמר השר בנט כי "כל פעם שנתנו שטח לפלסטינים קיבלנו טרור. אסור לנו לנהל מו"מ עם הטרור כמו שאובאמה לא יחשוב לנהל מו"מ עם אל קעידה“. לדבריו, ”זה לא סוד שדעתי היא שמדינה פלסטינית חמש דקות מהמקום שאני יושב עכשיו תביא תוצאות נוראיות לישראל והמשך הסכסוך עם העולם הערבי. אני לא רוצה שהילדים שלי יהיו תחת אש של הטרוריסטים הפלסטינים. שיהיה ברור - אני לא רוצה מלחמה, שירתי בצבא, איבדתי חברים במלחמה, אך לא אסכים לקחת סיכון עבור ילדי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן