בנט מנסה לפתור את המשבר

השר לוין ומנכ"ל משרד האוצר נועדו הלילה במטרה לפתור את המשבר הקואליציוני סביב הקמת התאגיד. שר החינוך מנסה לגבש יוזמה, לפיה יוקם גוף השידור החדש, אך הוא יהיה נתון לפיקוח הדוק יותר

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/03/17 07:49 כב באדר התשעז

בנט מנסה לפתור את המשבר
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה עדיין בסין ובכל זאת שר התיירות יריב לוין נפגש הלילה (ב') עם מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, במטרה לפתור את המשבר סביב הקמת 'כאן'. במקביל מנסה יו"ר הבית היהודי השר בנט, לגבש מתווה חדש שיוסכם על כל הצדדים.

הפשרה אותה מנסה לקדם שר החינוך, כוללת את הקמת תאגיד השידור הציבורי כמתוכנן, כשלצד זה חוק התקשורת שצפוי להיחקק יוחמר והפיקוח על גוף השידורים החשד יהיה הדוק יותר. במסיבת העיתונאים שנערכה אתמול, לרגל החתימה על הסכם השכר חדש עם הסתדרות המורים, קרא בנט לכל המוערבים במשבר: "בואו לא נגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות יקרה ומיותרת. לא נלך לבחירות בגלל התאגיד, אנשים לא יודעים מה זה".

לפי דיווחים שונים, הפגישה בין השר לוין למנכ"ל משרד האוצר היתה חיובית ונראה שהצדדים מעוניין להגיע לפתרון ולא להיגרר לבחירות. שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, התייחס גם הוא למשבר התאגיד כשתקף אמש את ראש הממשלה נתניהו ואיים עליו שבמידה ויגרור את ישראל לבחירות, הוא "ישא בהשלכות".

דרעי אמר כי "הבחירות לא יצילו אותו מחקירות המשטרה אם מדובר בתהליך שמוביל היועץ המשפטי. זה לא יסולח לאף אחד ללכת לבחירות, לא יסולח לנו אם נפיל ממשלה. עד עכשיו לא התערבנו בשל ההסכם הקואליציוני שאומר שבנושאי תקשורת ראש הממשלה מוביל. שבוע שעבר ראינו שזה יצא החוצה. ראינו שראש הממשלה והשר לא מגיעים לפתרון".

"לא ניתן שילכו לבחירות", הוסיף השר דרעי, "ביום חמישי, אם לא יימצא פתרון, נכנס את ראשי המפלגות ולא נצא מהחדר עד שיהיה פתרון. הוא יישא בכל ההשלכות אם ילך לבחירות".