בנט לקראת דו"ח המבקר על המנהרות: "המטרה היא לא לערוף ראשים"

יו"ר הבית היהודי בהתייחסות לנושא עמונה אמר בראיון: "לא הצבנו אולטימטומים. ביום ראשון נעלה את חוק ההסדרה לוועדת שרים ונעביר אותו". על מנדלבליט: יועצים צריכים לייעץ. אנחנו צריכים להחליט"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 27/10/16 10:16 כה בתשרי התשעז

בנט לקראת דו"ח המבקר על המנהרות: "המטרה היא לא לערוף ראשים"
הלל מאיר TPS, צילום: הלל מאיר TPS

שר החינוך, נפתלי בנט, התראיין הבוקר לגלי צה"ל לאחר שדו"ח מבקר המדינה, בנושא מחדל מנהרות החמאס במבצע 'צוק איתן', נדחה פעם נוספת בעקבות בקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בנט אמר כי "מטרת הדו"ח, לפחות מבחינתי, היא לא לערוף את ראשו של מישהו כזה או אחר אלא להתכונן למערכה הבאה, לנסות למנוע אותה ובמידה והיא מתרחשת- להכריע אותה בכמה ימים ולא להיסחב במשך 50 יום. דווקא כמי שהביא את התכנית המבצעית שבסוף ביצענו בשטח באיחור כבד, אני אומר שצריך להסתכל קדימה. זה לא תקין שחבר קבינט צריך להביא לקבינט הן את הבעיה והן את הפיתרון, זה לא צריך לעבוד ככה".

בנט נשאל על בקשתו של ראש הממשלה לשימוע נוסף ממבקר המדינה, שמשמעותה דחייה נוספת של פרסום הדו"ח. "זכותו. אני לא צריך שימוע, אבל זכותו. ראוי שהוא יביא את כל החומרים. אני מצפה מהדו"ח לדבר אחד, שיציג את האמת- מה שהיה כפי שהיה, אני יודע שהמבקר, יחד עם צוות מאוד נרחב של מומחי ביטחון, עובדים בצורה מאוד יסודית. מעבר לזה אני מצפה שהדו"ח יסמן לנו את הדרך. איך לא ניפול פעם הבאה".

בנט הדגיש כי "אסור שמחדל המנהרות יקרה שוב פעם. אסור לנו להגיע למצב שהנהגת המדינה לא יודעת מה קורה בשטח ולא יודעת לקבל החלטות נכונות, בסוף זה עולה במחירים הכי כבדים שקיימים. לא יכול להיות שלוקח 50 יום להתמודד עם חמאס. ידענו פעם להכריע ואנחנו חייבים לחזור לתפיסת ההכרעה, אוייב צריך להכריע".

בנט הכחיש את השמועה כי הבית היהודי הציבה אולטימטום לראש הממשלה לפיו אם לא יאשר את חוק ההסדרה יהיה משבר קואליציוני. "אנחנו לא הצבנו אולטימטומים. ביום ראשון אנחנו מתכוונים להעלות את חוק ההסדרה לועדת שרים לחקיקה ולהעביר אותו. אמרנו שאם עד פתיחת המושב לא יהיה פתרון אסטרטגי להתיישבות אז נעשה את זה. הגיע הזמן להסדיר את ההתיישבות בדרך המלך".

בקשר לדבריו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אודות חוק ההסדרה, אמר בנט "הוא יועץ. אני הייתי מנכ"ל בהייטק, היו לי יועצים משפטיים, בסוף המנכ"ל הוא זה שקובע. ממשלה בהגדרה צריכה למשול, יועצים צריכה לייעץ ושופטים צריכים לשפוט. כל אחד במקומו. היועץ הוא לא ראש הממשלה. אנחנו בדקנו עם שורה של מומחי משפט גם בדין הבינלאומי, אין שום בעיה חוקתית בחוק הזה. נשמע בשמחה את הייעוץ, אבל אנחנו צריכים להחליט. לכן ח"כ שולי מועלם הגישה את החוק, זו לא הפתעה, אמרנו מראש שבהעדר פתרון נעשה את זה, לצערי לא הגיע פתרון אחר ולא ראינו הסתערות על העניין הזה. לכן אנחנו נגיש את החוק ואני מצפה מחברי הליכוד, שכמעט כולם חתמו על עצומה בעד החוק הזה, שיתמכו גם בחוק שסוף סוף יסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון".