בנט לפני ההשבעה: לא מתרגש מהלחצים בסוגיית גיוס החרדים

לפני שיזכה לתואר ח"כ, התייחס יו"ר "הבית היהודי" לסוגיית גיוס החרדים לצה"ל: "המצב הקיים בו רבבות חרדים אינם לומדים ואינם עובדים ומשרתים - לא יכול להתקיים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/02/13 12:23 כה בשבט התשעג

בנט לפני ההשבעה: לא מתרגש מהלחצים בסוגיית גיוס החרדים
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, יתייצב היום (ג‘) במליאת הכנסת יחד עם אשתו ומשפחתו, לטקס ההשבעה בו יישבע אמונים לכנסת ישראל ויהפוך לח“כ מן המניין. בנט לא הסתיר את התרגשותו וביקש לומר לתומכיו כי הוא לא חש ”נבחר“ ציבור אלא ”עבד של הציבור, של עם ישראל“.

במקביל למו“מ הקואליציוני שמנהלת ”הבית היהודי“, ביקש בנט להדגיש כי ”החרדים הם אחינו. אני אוהב אותם, ורוצה בשילובם המושכל בחברה הישראלית“. הוא הדגיש כי ”לימוד תורה הוא ערך לאומי של מדינת ישראל. לא אינטרס חרדי. במשך 2000 שנה התורה קיימה אותנו בגלות. יש חשיבות עצומה בשימור וחיזוק עולם זה“.

עם זאת, בנט הדגיש כי ”המצב הקיים, בו רבבות חרדים אינם לומדים ואינם עובדים ומשרתים, אינו יכול להתקיים. זה לא מוסרי ולא בר-קיימא. הכלכלה הישראלית לא תעמוד בכך. אין לכך אח ורע בעולם. בניו-יורק החרדים לומדים אך גם עובדים“.

בנט לא הסתיר כי מופעלים על מפלגתו לחצים מימין ומשמאל, בעיקר מהציבור החרדי אך גם מצד רבנים בכירים בציונות הדתית, חלקם אנשי מפתח לגבי חלק גדול מחברי רשימתו, סביב סוגיית גיוס החרדים. ”אינני מרגיש את הלחץ“, הוא ציין, ”מכיון שאני מרגיש מחויב אליכם, מאות אלפים ישראלים, שבחרו בנו על מנת לפעול לאור העקרונות שהצגנו. זאת נעשה“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן