בנט לירון לונדון: אתה חושב שבוגרי עלי הם מדעא״ש?

שר החינוך זועם על דבריו של ירון לונדון. "על כבודו של הציבור שלי לא אמחל, וגם לא על כבודם של בוגרי עלי, הלוחמים המסורים והאמיצים. עד מתי תשבו, ברוני התקשורת, במגדלי השן שלכם, רחוקים כל כך מהישראליות ותוציאו רעה את דיבתו של העם הזה?"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 13/12/16 13:55 יג בכסלו התשעז

בנט לירון לונדון: אתה חושב שבוגרי עלי הם מדעא״ש?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"ירון לונדון שפך הבוקר תרעלה על בוגרי מכינת עלי. הוציא דיבתם רעה" כך מגיב יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, נפתלי בנט לטור הדעה של העיתונאי ירון לונדון שפורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות". לונדון כתב כי בוגרי עלי "תומכים בהוצאה להורג" וכי הוא מודאג משיעורם הגבוה של המפקדים בוגרי המכינה ודומותיה בצה"ל "המחשבה על כך מכבידה עליי, הן מפני שנכדי הבכור משרת בצבא ושבעת האחרים ילכו בעקבותיו, והן מפני ששדרת הפיקוד מתמלאת באנשים באנשים מהדגם שמעצבות המכללות הדתיות הקדם-צבאיות".

בנט כתב לפני זמן קצר בעמוד הפייסבוק שלו תגובה חריפה לדבריו של לונדון. "על כבודי אני מוכן למחול, אבל על כבודו של הציבור שלי לא אמחל, וגם לא על כבודם של בוגרי עלי, הלוחמים המסורים והאמיצים שנמצאים גם ברגעים אלה בקור ובגשם, בחזית ההגנה על הארץ הזו".

"לא, ירון לונדון. אתה לא תקרא לחיילים הללו, הנמצאים ביחידות הקרביות ביותר, אתה לא תקרא לישראלים האמיצים הללו שיוצאים לפיקוד ומקריבים את שנותיהם היפות עבור הארץ הזו 'תומכים בהוצאות להורג'" הדגיש השר בנט.

"על מה אתה מדבר ירון לונדון? כל בוגרי עלי, כתבת, דוגלים באפליה, סולדים ממופעי מחול, מה אלה הקשקושים הללו? פגשת אותם? אתה מכיר אותם, את החברה הערכיים והמקסימים האלה? הוצאות להורג? אלה חיילים של הצבא שלנו, אתה חושב שהם מדעא״ש?"

בנט הזכיר את בוגרי המכינה שנפלו במלחמות ישראל וסיפורי הגבורה אודותם נשמעו למרחוק "במי אתה חושב שאתה משתלח, מר לונדון, בסא״ל מורנו שלמד במכינה ועד היום לא ניתן לפרסם תמונתו בגלל המבצעים בהם השתתף? אתה באמת לא היית רוצה שלנכדך יהיה מפקד כמו רב סרן קליין, שיקריב את חייו כדי להציל את חיי פקודיו? עד מתי תשבו, ברוני התקשורת בישראל, במגדלי השן שלכם, רחוקים כל כך מהישראליות ותוציאו רעה את דיבתו של העם הזה? עד מתי?".