בנט לחברי סיעתו: תומך ב"דיל" עם ש"ס

סיעת "הבית היהודי" התכנסה כדי לדון בסוגיית הרבנות הראשית. ללא הודעה לעיתונות, בשיחה סגורה, בלי הצהרה לתקשורת, קרא להם בנט לקדם את "דיל" עמאר-אריאל

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/05/13 10:11 יב בסיון התשעג

בנט לחברי סיעתו: תומך ב"דיל" עם ש"ס
ערוץ הכנסת, צילום: ערוץ הכנסת

השר נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, הורה לחברי סיעתו לקדם את ה“דיל“ שהציג הרב חיים דרוקמן - לבחירתם של הרבנים יעקב אריאל ושלמה עמאר לרבנות הראשית - כך דווח היום (ב‘) ב“מעריב“. ישיבת הסיעה הייתה סגורה לתקשורת והודעה לעיתונות לא התפרסמה בסופה, כנהוג במקרים כאלה של החלטה שיש לה משמעות ציבורית.

על פי הדיווח אמר בנט לחברי הסיעה כי החליט לתמוך ב“דיל“ עם ש“ס ולקדם את המהלך, תוך קידום שינוי החקיקה הנדרש בנושא. כזכור, ”הבית היהודי“ אמורים לסייע בשינוי החקיקה שתאפשר את הארכת כהונתו של הרב עמאר, תמורת תמיכה בשינוי החקיקה אשר יאפשר לרב אריאל להתמודד על התפקיד, על אף שהוא למעלה מגיל 70.

במפלגה נמנעו מלפרסם הודעה רשמית כחלק ממה שכבר מסתמן כמדיניות: בנט לא מתבטא באופן פומבי בסוגיית הרב הראשי ונמנע מלהצהיר הצהרות חותכות בעניין. ניתן להסביר זאת באחת משתי דרכים: או שבנט מעוניין בכל זאת לקדם את מועמדותו של הרב דוד סתיו, המועדף עליו לתפקיד; או שבנט לא מעוניין להזדהות באופן פומבי עם ”דיל“ מול ש“ס, שכן סיכוייו עדיין לא ברורים.