בנט לחברי המרכז: בחרו בניר אורבך למקום העשירי

נפתלי בנט לוקח צד. בקריאה חד משמעית קורא בנט לחברי מרכז הבית היהודי להצביע לניר אורבך במקום העשירי, השמור למרכז המפלגה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/01/15 19:32 כ בטבת התשעה

בנט לחברי המרכז: בחרו בניר אורבך למקום העשירי
דוברות, צילום: דוברות

במייל שנשלח לפני שעה קלה לחברי המרכז יוצא יו"ר הבית היהודי בקריאה חד משמעית להצביע עבור ניר אורבך כנציג המרכז בכנסת. "ניר התייצב מתחילת הדרך לצידי ויחד התחלנו למשוך את העגלה. במשך ארבעה חודשים הגענו לכל פינה בארץ והכרנו לעומק את הציבור שלנו ואת העשייה המדהימה בכל התחומים." כך אמר בנט והוסיף "אני קורא לכולכם לבחור בניר כח"כ במקום העשירי, במשבצת המיועדת לחברי המרכז וביחד נמשיך ונוביל את הבית היהודי."

תמיכתו של בנט אינה משתמעת לשתי פנים וזאת הפעם הראשונה שבנט יוצא בקריאה חד משמעית לחברי המרכז, בעלי זכות ההצבעה הבלעדית על המקום העשירי, לבחור בניר אורבך לרשימת הבית היהודי.

בנט ציין במכתב כי "כמנכ"ל המפלגה ניר השקיע ימים ולילות להעצמת הבית היהודי ולחיזוק עבודת השטח במפלגה, ניר הוביל מהלך לשיקום כלכלי שנמצא בעיצומו, יסד, הרחיב וביסס את הפורומים הפועלים במפלגה: פורום נשים, פורום נבחרים, פורום צפון ודרום, ישראלים - תא הסטודנטים, פורום ראשי סניפים, המטה המשותף, פורום חברתי-כלכלי, פורום שומרון ויש"ע, פורום צעירים ועוד."

עוד ציין את הישגיו של אורבך במערכת הבחירות הארצית ובמערכות המוניציפאליות בהם הגדילה המפלגה את כוחה בצורה דרמטית. ניר אורבך יסד ועמד בראש פורום המדרשות התורניות לבנות, היה חבר בהנהגת פורום הממ"דים הארצי ושימש כעוזר פרלמנטרי לח"כ ניסן סלומינסקי ויועץ בכיר לשר השיכון אפי איתם. לפני שנתיים וחצי עמד אורבך בראש המטה של נפתלי בנט בפריימריז לראשות מפלגת הבית היהודי ולאחר הבחירות התמנה כמנכ"ל המפלגה.

אורבך מסר בתגובה "אני מודה ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט על האמון והתמיכה. מבחינתי זה לא מובן מאליו שיו"ר מפלגה מביע את תמיכתו בצורה גורפת כ"כ ואני מתכוון לפעול כמיטב יכולתי כדי להצדיק את האמון ולהיות שליח נאמן של חברי מרכז המפלגה והנהגת התנועה בכנסת".

כמו כן הרב דרוקמן יו"ר מרכז ישיבות בנ"ע וראש ישיבת אור עציון נתן את ברכתו ותמיכתו לאורבך על מועמדותו למרכז. הרב שיבח את עשייתו של אורבך ואמר "אני מאמין שכחבר כנסת תוכל להמשיך ולהעצים את העשייה הברוכה שלך לאורך השנים לטובת הציבור הדתי לאומי וקידום ערכי התורה".

גם פורום נשים הביע תמיכה באורבך לרשימת הבית היהודי כנציג המרכז. בהודעתן כתבו: "פורום הנשים מברך את ניר אורבך, ממקימי הפורום, על החלטתו להתמודד לרשימה בכנסת. קידום נשים אינו מתבטא בדיבורים והצהרות בלבד, כי אם בחשיבה מעמיקה, התכווננות ועשייה בפועל בנושא." כך הודיעו.

מובילות הפורום ביניהם מיטל בנשק ולאה ויזל התייחסו לעזרתו של ניר בהקמה ודחיפה של הפורום, "עשייתו המרובה של ניר למען הפורום בנושא זה, מוכיחה כי הדבר בנפשו." וציינו את עשייתו למען קידום נשים במרחבים השונים לאורך השנים. "כמנכ"ל המפלגה ניר קידם ודחף את פורום הנשים. הוא זיהה את החשיבות בקיומו של פורום כזה שיפעל למען ערכי המפלגה ולמען חיזוק כוחן ועשייתן של נשים במרחב הציבורי, והקדיש לכך משאבים רבים. בין אם ישיבות ארוכות, חיבור לח"כים, תקציבים לפרויקטים, ניר היה זמין וקשוב.
השקעתו בפורום היה המשך טבעי של פעילות רבת שנים לטובת נשים וצרכיהן בפורום המדרשות אותו ניהל" כך ציינו.