בנט, לבני ונתניהו נפגשו בניסיון לפתור את הבעיות סביב חוק הגיור

רוה"מ בנימין נתניהו, שרת המשפטים ציפי לבני ושר הדתות נפתלי בנט נפגשו בניסיון לפתור את המחלוקות סביב חוק הגיור. על הפרק: פשרה בנוגע לזהות חברי וועדת הגיור

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/09/14 16:15 יד באלול התשעד

בנט, לבני ונתניהו נפגשו בניסיון לפתור את הבעיות סביב חוק הגיור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

פגישה משולשת בירושלים בניסיון לסיים את סאגת חוק הגיור. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת המשפטים ויו"ר התנועה ציפי לבני ושר הדתות ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט נפגשו היום (ג') בניסיון לסיים את המשבר סביב חוק הגיור.

כזכור, לפני כשבועיים פורסם ב'כיפה' כי מסתמנת פשרה שתאפשר את סיום הסאגה סביב החוק השנוי במחלוקת. על פי הפשרה הוצע להקים ועדה בראשות הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב מדן, הרב נחום רבינוביץ' והרב צפניה דרורי שתקבע מי יוכל להקים בתי דין לגיור באופן פרטני. בעקבות אותו ניסיון חתמו מאות רבנים על עצומה הקוראת שלא לאפשר לחוק הגיור לעבור כל עוד הסמכות מי יוכל לגייר לא תישאר בידי הרבנות הראשית.

היום נפגשו שלושת הבכירים בניסיון לפתור את הסערה, כשעל הפרק עומדת אפשרות להכניס כפשרה גם את ראש מערך הגיור החדש, הרב יצחק פרץ, לועדה על מנת לגשר על הפער בין הרבנות הראשית לבית היהודי ולמפלגת התנועה.

גורמים העוסקים בנושא מעריכים כי המפגש נעשה על מנת לפתור את המחלוקות לפני מושב החורף, זאת בעקבות תקציב המדינה שצריך לעבור וחשש כי יוזם חוק הגיור, ח"כ אלעזר שטרן, ילחץ להעברת החוק באופן אקטיבי במושב הכנסת הקרוב. אותם גורמים טוענים כי בנט מעוניין להגיע כבר להסדר שיאפשר העברת חוק הגיור כהחלטת ממשלה.