בנט: לא מתנגד לכניסת הרצוג לממשלה

בראיון הבוקר מבהיר בנט כי אם ישונו קווי היסוד של הממשלה,הבית היהודי יהפכו לאופוזיציה לוחמת

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 22/11/15 10:42 י בכסלו התשעו

בנט: לא מתנגד לכניסת הרצוג לממשלה
ששון תירם, צילום: ששון תירם

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, מצהיר היום כי שינוי קווי היסוד של הממשלה יהפכו את הבית היהודי ל"אופוזיציה לוחמת". את הדברים אמר בנט בתכנית הבוקר של רדיו 'קול חי'.

הרקע לאיום של הבית היהודי הגיע בתגובה לקריאות במפלגת העבודה להצטרף לממשלה ועמדת הרצוג מנגד לפיה יש להפיל את הממשלה הנוכחית. "יש לנו ממשלה טובה מאד היום, ממשלה שאנחנו הצלחנו לשנות את רוחה והיא מפעילה יד מאד קשה נגד הטרור", אמר בנט והוסיף כי לממשלה ישנם הישגים גם בתחום החינוך עם העברת הרפורמות של לצמצום גודל הכיתות, הבאת סייעת שנייה והשקת התכנית הלאומית במתמטיקה.

"חבל לי שהממשלה לא תמשיך ואני מאמין שהיא כן תמשיך", אמר בנט וציין כי התנהלות הממשלה והשותפים בה מצוינת, "אני חושב שאנחנו עובדים בצורה מאד טובה יחד עם השותפות. אני יכול להגיד לך שהעבודה מול שר הפריפריה, אריה דרעי, היא עבודה יוצאת מן הכלל. אנחנו יושבים אחד ליד השני בממשלה ובקבינט. הוא עובד בצורה יפה, אנחנו עובדים בצורה יפה, לא רואה סיבה לפגוע בממשלה הזאת", החמיא בנט לדרעי בתחנת הבית שלו.

בנט הסביר כי אין לו משהו אישי נגד הרצוג, "אם יחליטו שהרצוג נכנס על בסיס קווי היסוד הנוכחיים שהם לא כוללים תמיכה במדינה פלסטינית - אין לי בעיה. אם יבואו לשנות את קווי היסוד - לא נהיה בממשלה", הצהיר.

לשאלה כיצד הוא מפרגן לדרעי, אחד האנשים שתומכים בכניסת המחנה הציוני לממשלה, השיב בנט, "זו זכותו. אני לא מתנגד לכניסת הרצוג לממשלה עם קווי יסוד כאלה" והוסיף כי "אם הוא רוצה להתפקד לבית היהודי הרצוג ולתמוך בעמדות שלנו זה בכלל טוב. אבל אם יהיה מדובר על פגיעה בפעולות שלנו במערכת המשפט, אם יהיה מדובר בשינוי כהוא זה בקווי היסוד לכיוון של מדינה פלסטינית - נהיה אופוזיציה לוחמת. העמדה שלנו תמיד הייתה התנגדות מוחלטת למסירת שטחים של ארץ ישראל.

בנט הוסיף כפי שאמר בשבוע שעבר כי הוא נאלץ להתמודד מול ראש הממשלה בנושא מסירת שטחים, "לצערי זו לא עמדת ראש הממשלה תמיד, אבל אנחנו הצלחנו שלפחות הממשלה תאמץ את קווי היסוד לרוחנו ולכן אנחנו נהיה מאד נחושים בעניין הזה".