בנט כבש גם את משרד הדתות: "המשרד הזה הוא הסיירת של ישראל"

השר נפתלי בנט וסגן השר הרב אלי בן דהן, נכנסו למשרד לשירותי דת והחליפו בתפקידם את יעקב מרגי מש"ס. הרב בן דהן: "ננגיש את שירותי הדת לכלל הציבור"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/03/13 14:43 ח בניסן התשעג

בנט כבש גם את משרד הדתות: "המשרד הזה הוא הסיירת של ישראל"
יחצ, צילום: יחצ

השר נפתלי בנט, שר התמ“ת בממשלת נתניהו, מונה היום (ג‘) גם לשר הדתות והחליף בתפקידו את השר יעקב מרגי מש“ס. בטקס החילופים השתתף גם סגן השר, הרב אלי בן דהן, שכיהן לשעבר כמנכ“ל המשרת לשירותי דת וכעת ינהל את המשרד בפועל.

בטקס הרמת כוסית חגיגי שנערך במשרד בגבעת שאול נפגשו השניים עם השר היוצא יעקב מרגי. "אתם מקבלים משרד שעבר תהפוכות רבות, פורק והורכב מחדש, שינויי שמות וגריעת אגפים ומחלקות. כעת, עם כניסת השר בנט וסגן השר בן דהן, אני מאחל הצלחה רבה בהמשך הדרך, שימשיכו את התמורות שהתחלנו“, אמר מרגי.

(צילום: יחצ)

לאחר פרסום ההסכם הקואליציוני נודע כי למשרד לשירותי דת חוזרים הרבנות הראשית ואגף הגיור ממשרד ראש הממשלה והמקומות הקדושים ממשרד התיירות, אגפים שהיו תחת המשרד בעבר. לעומת זאת, אגף הישיבות נשאר בחינוך ובתי הדין הרבניים במשרד המשפטים. בנט אמר היום כי ”המשרד לשירותי דת הוא הסיירת של מדינת ישראל. זהו משרד לקידוש ה'. המשימה היא כבירה ואנו מתייחסים אליה בחרדת קודש".

”שירותי הדת הם של כולם, חילונים ודתיים כאחד“, אמר הרב ח“כ בן דהן, ”אנחנו כאן כדי להצעיד את שירותי הדת קדימה ולהנגיש אותם לכלל הציבור בישראל. אני הייתי המנכ"ל ששרון הטיל עליו לסגור את המשרד וכעת אני סגן השר שבעז"ה יקדם את אותם ויקרב אותם לכל אזרח. אני שמח על החזרתם של מערך הגיור, המקומות הקדושים והרבנות הראשית“.