בנט חזר למגזר (לפחות לחודשיים הקרובים)

ההתבטאות של בנט אתמול בהגנה על המכינה בעלי לא הייתה מקרית. גם ההתעניינות שלו בנושאי עמונה ופקודת השירות המשותף מתוכננת. יוסי בן עטר מסביר איך הפריימריז הקרובים הפכו את בנט למגן המגזר הסרוג

חדשות כיפה יוסי בן עטר 16/03/17 13:01 יח באדר התשעז

בנט חזר למגזר (לפחות לחודשיים הקרובים)
דוברות, צילום: דוברות

"הוא פשוט רוצה לעשות סיבוב פוליטי ציני על הגב של הציונות הדתית" (נפתלי בנט על ליברמן, אתמול)

שבוע עבר מאז הכריז באופן פתאומי השר בנט על הקדמת הבחירות המקדימות לראשות הבית היהודי, מהלך מעניין שנועד לתת לו שקט פנימי לפני הבחירות. הביקורת נגד בנט בשנה וחצי האחרונות מתמקדת בכך שהוא הזניח את הציונות הדתית, והיא כנראה עשתה את שלה, בצירוף הפעילים הזועמים, הרבנים והמכתבים, התחיל בנט לחשוש מהתמודדות מולם חודשים ספורים לפני מערכת הבחירות שתהיה (לכאורה) בעוד כשנתיים.

בנט, שמבין דבר וחצי בפוליטיקה, יודע שלפני הבחירות הוא יהיה סחיט יותר, אז הוא יצטרך לעמוד מול מתמודדים מאיימים יותר. תארו לכם חודש לפני הבחירות לכנסת, כשבנט ירצה לשריין איזה 'מזרחי חילוני אינטלגנט', וגם להתמודד לראשות הבית היהודי מול הררי הביקורת שהצטברה בארבע שנים... לא קל.

בימים האחרונים עולים בזה אחר זה ללשכת בנט פעילי המפלגה מכל שכונה ורחוב, שומעים הבטחות, בודדים מהם מנצלים את המצב, בנט מסתפק בינתיים בלספק להם חיוך רחב. יש לו עוד חודש וחצי של חיוכים, ואז הוא יוכל לצחוק שוב.

בינתיים אל תתפלאו כשאתם רואים את בנט חוזר לעמדת הש.ג. של המגזר הדתי לאומי, ההגנה על המכינה בעלי היא רק סיפתח, השבוע באופן חריג בנט מכנס את הסיעה לישיבה ביום חמישי בכנסת (היום). על הפרק: המהלכים המדיניים של ראש הממשלה, אי יישום הבטחת נתניהו להקמת יישוב חדש למפוני עמונה, חוק החלת הריבונות על מעלה אדומים ופקודת השירות המשותף.

חברי הכנסת של הבית היהודי לא זוכרים מתי בשנה האחרונה התקיימה ישיבה רצינית עם בנט על נושאים בוערים, בדרך כלל נפגשים ביום שני לכמה דקות בנושא אחד, כשתוך כדי עוברים בחדר הסיעה היועצים והדוברים. לא רציני. אבל לא הפעם, בנט בחר את יום חמישי, כשהכנסת לא ממש עובדת, בשביל להראות לחברים רצינות, לקבל החלטות, להיות הש,ג של הציונות הדתית. ככה פותחים פריימריז.

אם שאלתם את עצמכם האם בנט חושש, התשובה היא כן, פשוט כן, נכון שזה הרבה יותר קל עכשיו מבעוד שנתיים, אבל בהחלט החשש קיים, לבית היהודי כרגע יש 30 אלף מתפקדים, כמה מתוכם יצאו בא' אייר להצביע לבנט - ש'בכל מקרה ינצח'? במקרה הטוב 10 אלף מתפקדים. עסקני המפלגה שולטים כרגע לפחות בכ-7 אלף מתפקדים, מהלך מחושב שלהם יכול להכריע את הכף.

נכון לעכשיו יש מול בנט 3 מועמדים: יונתן ברנסקי, הרב יצחק זאגא ויקי לפידות. המסר שלהם אחיד: בנט התנתק מהציונות הדתית, קולו לא נשמע בנושאי דת מדינה וצבא ואנחנו קודם כל מפלגה מגזרית.

ההרשמה למועמדות נסגרת בעוד חדש, אם נראה עד אז עוד 2-3 שמות מצטרפים למרוץ עם אותו מסר, חורשים פעילים ומתפקדים, מבטיחים הבטחות, ואז פורשים בדקה האחרונה עם שאר המתמודדים ומשאירים על המגרש את ברנסקי מול בנט, המשחק יהיה מעניין ואולי צמוד.

צריך לומר - בנט חזק, וכנראה הוא ינצח, אבל הוא מוכן לכל תרחיש, ואת התרופה (בדמות מגן הציונות הדתית, והפגישות הדחופות עם הפעילים) הוא כבר לוקח. יש לקוות שגם את הלקח הוא לומד.

הכותב הינו מגיש רצועת הערב ברדיו 'גלי ישראל' והכתב הפוליטי של התחנה