בנט: חברנו ללפיד אחרי שהבנו שביבי רוצה אותנו בחוץ

יו"ר "הבית היהודי" הסביר את הברית שכרת עם יאיר לפיד והבהיר: "לולא התיאום הזה הייתה קמה ממשלת לבני-קדימה-ש"ס-יש עתיד והליכוד". הוא התחייב כי המפלגה "לא תסטה מעקרונותיה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/02/13 18:29 יד באדר התשעג

בנט: חברנו ללפיד אחרי שהבנו שביבי רוצה אותנו בחוץ
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, מסביר הערב (א‘) כי הברית שכרת עם יאיר לפיד, יו“ר מפלגת ”יש עתיד“, נבעה מהחלטת הליכוד ”להותיר את הבית היהודי מחוץ לממשלה“.

בדברים שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, הסביר בנט כי ”לולא תיאום זה, היתה קמה ממשלת לבני-קדימה-ש"ס-יש עתיד-ליכוד, ללא הציונות הדתית, ללא הבית היהודי“. לטענתו, ממשלה זו הייתה דוהרת בקו המדיני של לבני - לרבות ויתור על ירושלים, ויתור על העיר אריאל, אובססיה לאש"ף וכו‘“.

בנט טוען כי התיאום עם לפיד ”שינה את המפה, ואילץ את הליכוד להכניס את הבית היהודי. בזכות תיאום זה, הממשלה כעת תהיה בעלת מוקד חברתי-כלכלי-פנימי, ולא רק מדיני“. לדבריו, ”ממשלה זו תתמקד בעניינים החברתיים-כלכליים בישראל (הורדת יוקר המחייה, הורדת מחירי דירות, חינוך, ערכים, קידום זהות יהודית, חיזוק הנגב והגליל), ולא רק תעסוק באובססיביות בשיחות עם אבו-עלא“.

יו“ר ”הבית היהודי“ הבהיר כי קיימות ”נקודות משותפות“ ו“נקודות מחלוקת“ עם לפיד, אך השניים מתכוונים להתמקד במימוש המשותף, וזה די הרבה. נמשיך להתווכח על היתר, לא נסטה מעקרונותינו“.

בליכוד התייחסו לדבריו של בנט וטענו בתגובה כי ”מפלגת הבית היהודי היתה הראשונה שקיבלה הצעה להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו. ההבטחה המרכזית של מפלגת הבית היהודי לבוחריה היתה שהיא תצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו ותחזק אותו מימין. כרגע הדבר היחידי שמונע הקמת ממשלה עם רוב למחנה הלאומי זה הסירוב של הבית היהודי להצטרף לממשלת המחנה הלאומי בראשות נתניהו. ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא להקמת ממשלה עם רוב למחנה הלאומי ומזמין אליה גם את יש עתיד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן