בנט וסמוטריץ', לידיעתכם: זה מה שנתניהו צפוי לומר ליועצו של טראמפ

בניה רק בירושלים וגושי ההתיישבות והסבר שיישוב חדש לעקורי עמונה הוא רק תחליף לזה שנהרס. זו צפויה להיות עמדתה הרשמית של ישראל כפי שתוצג ליועצו של נשיא ארה"ב שמגיע לביקור רשמי במזרח התיכון

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/03/17 10:30 טו באדר התשעז

בנט וסמוטריץ', לידיעתכם: זה מה שנתניהו צפוי לומר ליועצו של טראמפ
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

ג'ייסון גרינבלט, היועץ של נשיא ארה"ב, יגיע היום (ב') לישראל ויפגוש בין היתר את ראש הממשלה. במהלך פגישתם ידונו השניים בנושא הבניה בהתיישבות ובתוכם היישוב החלופי לעקורי עמונה. לפי הדיווחים, הדברים אינם עולים בקנה אחד עם דרישות הבית היהודי מנתניהו.

גרינבלט מונה ע"י טראמפ למנהל תחום המשאים ומתנים הבינלאומיים והוא צפוי להיפגש גם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג ומחר עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. נתניהו יבקש, באמצעות נציגו של הנשיא האמריקני, להגיע להבנות בנוגע לבנייה ישראלית בירושלים ובגושי ההתיישבות כשבמקביל ישראל תסכים שלא לבנות מחוץ לגושי ההתיישבות, לא תקים התנחלויות חדשות ולא תפקיע אדמות של פלשתינים.

בפגישה יעלה נתניהו גם את נושא בניית היישוב החדש למפוני עמונה. ראש הממשלה יסביר לגרינבלט שמדובר ביישוב חלופי שבא במקום ישוב שנהרס וכי לא מדובר בהתנחלות חדשה.

לפני מספר שבועות, לקראת נסיעתו של נתניהו לוושינגטון, התייחס ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי לכך שישראל לא מצהירה באופן רשמי על רצונה לבנות בכל אזורי ההתיישבות. ל'כיפה' הוא אמר כי "השר בנט הציב לראש הממשלה דרישה חד משמעית לחבילת בניה גדולה מחוץ לגושים עוד לפני הנסיעה לארה"ב".

בהמשך הוא איים שבמידה והדרישה לא תיענה בבית היהודי יפעלו בהתאם, "אנחנו לא מוכנים שנתניהו ייסע לפגישה עם הנשיא טראמפ, עם מפת בניה שכוללת רק את הגושים. ואם הדרישה החד משמעית לא תיענה, אנחנו נמצא את הדרכים להפעיל מנופי לחץ דרמטים כדי שזה יקרה. אני ריכזתי את כל התב"עות שתקועות ומדובר בכ-4500 יחידות דיור ואנחנו דורשים חבילה גדולה של חלק משמעותי מהיחידות הללו. ואגב לא רק אנחנו דורשים זאת אלא גם חברי כנסת ושרים בליכוד".

ממטה המאבק של עמונה ששובתים רעב מזה 12 יום, אמרו לקראת פגישת שליח ארה"ב עם ראש הממשלה: "היום, שושן פורים, אנו שובתים רעב כבר שנים עשר יום כולל שבתות וחגים, בדרישה שראש הממשלה יעמוד בהתחייבותו ויקבל החלטת ממשלה להקים ישוב חדש בו נוכל אנו, מפוני עמונה לשקם את חיינו ולהמשיך את שליחותינו הציונית. לא נסכים להתפשר על פחות מהקמת ישוב חדש על אדמות המדינה עליהן כבר הודענו.

חודש וחצי לאחר שנעקרנו מבתינו ונחרב עד היסוד הישוב בו גדלנו, אנחנו מצפים שראש הממשלה יודיע לשליח האמריקאי שממשלת ישראל תקבל החלטה על הקמה לאלתר של הישוב החדש, באדמות עמק שילה כפי שסוכם וזאת כבר בישיבתה ביום חמישי הקרוב".