בנט ולבני: נאחד את תפקידי הרבנים הראשיים לישראל

המועמדים לתפקיד הרבנים הראשיים לישראל עודכנו על הכוונה לאחד בין שני התפקידים, כך שבעתיד יכהן רב ראשי אחד ולצידו ישמש רב בכיר אחר כאב בתי הדין הרבניים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/07/13 22:04 טז באב התשעג

בנט ולבני: נאחד את תפקידי הרבנים הראשיים לישראל
צילום מסך, צילום: צילום מסך

השר נפתלי בנט והשרה ציפי לבני הודיעו הערב (ג‘) למועמדים לתפקיד הרבנים הראשיים לישראל, כי בכוונתם לאחד בין תפקידי הרבנים הנבחרים, כך שאחד מהם יכהן כרב ראשי והאחר יכהן כאב בתי הדין הרבניים.

מדובר במהלך עתידי שיקח עוד זמן לביצוע, אך בעיקרון מדובר בהפרדת תפקיד נשיא בתי הדין הרבניים והרב הראשי. כיום, הרבנים הראשיים מכהנים ברוטציה בתפקיד ובעתיד ייבחר לכך דיין מתוך בתי הדין הרבניים. בשלב זה מסתמן כי אין צפי למועד העברת מהלך שכזה וכי בשלב זה מדובר בתכנון ראשוני בלבד.

”השינוי משקף את התמורות שחלו בחברה הישראלית ואת העמדה המקצועית לפיה יש להפריד בין מוסד הרבנות לבין בית הדין הרבני“, נכתב במכתב שהעבירו בנט ולבני למתמודדים, ”הואיל ועל פי הדין הקיים כהונת הרבנים הראשיים החדשים שייבחרו היא לעשר שנים, ראינו לנכון להודיע כי אנו שוקלים את האפשרות ליישם חלק מהשינוי ולהפריד את נשיאות בתי הדין הרבני מהרבנות הראשית כבר במהלך תקופה זו כך שרב ראשי לישראל ייחד את כהונתו לרבנות הראשית ולא יכהן כנשיא או דיין של בית הדין הרבני הגדול במהלך הכהונה“.