בנט ואריאל חתמו על מסמך האחדות

פרסום ראשון. רגע לפני אישור המרכז את האחדות, חתמו בשתי המפלגות על המסמך המעגן את האיחוד בין הבית היהודי לתקומה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/01/15 18:33 ו בשבט התשעה

בנט ואריאל חתמו על מסמך האחדות
יחצ, צילום: יחצ

השמועות בוואטסאפ אומנם הספידו את המהלך ובאתרי אינטרנט שונים נטען כי עוד לא נחתמה האחדות אז הכל עדיין פתוח, אך לידי 'כיפה' הגיע המסמך עליו חתמו לפני דקות אחדות יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר האיחוד הלאומי (תקומה) אורי אריאל, המעגן את האיחוד.

ההסכם החתום:

חברי מרכז הבית היהודי הצביעו בכינוס במושב נחלים על האחדות בין שתי המפלגות, והכריעו כי המפלגות ילכו לאחדות. מדובר בהליך טכני אומנם, אך כאמור בימים האחרונים נטען בפי גורמים שונים שברגע האחרון בנט ייסוג מהנושא.

הדף הראשון של ההסכם עם חתימות בנט ואריאל בראשי תיבות:

לפני כשעה שלחו חברי מרכז מכתב חיזוק לבנט, בו הבהירו כי הם מבינים את גודל השעה, ודוחקים בחבריהם להצביע בעד האחדות בין תקומה לבית היהודי.

"בעוד זמן קצר, נתכנס במרכז מפלגת הבית היהודי, כדי לדון בהצעתך לאיחוד רשימות עם סיעת תקומה", כתבו. "אנו, חברי מרכז הבית היהודי, תומכים בהצעתך זו, מבינים את גודל השעה ומעוניינים שהצעה זו תתקבל פה אחד למען עם ישראל והציונות הדתית".

"אנו מודעים לרחשי חלק מחברינו, אשר מלינים על החיבור עם תקומה ועל השפעותיו על הרשימה, אנו יודעים כי ישנו חוסר שוויון באי הריצה בפריימריז, אולם , אנו סבורים מהלך של פילוג הציונות הדתית יגרום נזק אסטרטגי לטווח ארוך. זו העת להתאחד ולעבוד קשה ביחד למען ניצחון המפלגה בבחירות הקרובות".

יו"ר האיחוד הלאומי (תקומה) אורי אריאל הגיב על הטענות כי האחדות עוד לא הושלמה בראיון ל'כיפה' אתמול, והבהיר כי מדובר בהליך טכני וכי אין הוא דואג בנושא. “הסיכום נמצא באישור משפטי וזה ייסגר. אני לא מוטרד מזה. אני לא מתערב בנעשה בבית היהודי, אך כנראה שחברי המרכז יאשרו מחר את החוקה. העניין למעשה סגור, לכל אחד יש את החוקה שלו, אנחנו אישרנו את שלנו ועכשיו תור הבית היהודי".