בנט ואורבך תמכו בשיוויון בנטל, אריאל נמנע

השרים נפתלי בנט ואורי אורבך תמכו במתווה לגיוס חרדים לצה"ל, השר אורי אריאל החליט להימנע בהצבעה. החוק אושר ברוב של 14 שרים מול 4 נמנעים. במפלגה ינסו לקדם את ההסתייגויות של השר אריאל

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 07/07/13 13:16 כט בתמוז התשעג

בנט ואורבך תמכו בשיוויון בנטל, אריאל נמנע
יחצ, צילום: יחצ

”הבית היהודי“ פילגה את תמיכתה בחוק גיוס החרדים ושיוויון בנטל: בהתייעצות שנערכה הבוקר עם יו"ר הבית היהודי, הוחלט כי השר נפתלי בנט והשר אורי אורבך יתמכו בחוק שוויון בנטל, והשר אורי אריאל ימנע על פי בקשתו. כמו כן, השר נפתלי בנט יתמוך בהסתייגויות שיציג השר אורי אריאל, והם יועברו לוועדה לשוויון בנטל בכנסת בראשות ח"כ אילת שקד.

זו לא הפעם הראשונה בה השר אריאל נוהג אחרת לחלוטין מיתר חברי סיעתו והדבר מעיד - אם תרצו, על מפלגה מפוצלת בין קטבים שונים או על מפלגה פלורליסטית בה נוהג חופש הצבעה משוחרר לחלוטין. כך או כך, אריאל נמנע בחודשים האחרונים גם בהצבעה על הצעת יו“ר מפלגתו, נפתלי בנט, ביחס להרכב ועדת הבחירות של הרבנים הראשיים ונגד ”חוק שטרן“ (כשאריאל הגיש ערר בזמן שחברי סיעתו עוד הביעו תמיכה בחוק - י.א) - שם המתיחות בין אריאל לבנט הגיעה לשיאה.

הממשלה אישרה היום, ברוב של 14 שרים מול 4 נמנעים, את רפורמת הגיוס של ועדת פרי, להסדרת סוגיית שילובם של תלמידי הישיבות בשירות הצבאי והאזרחי ולהגברה משמעותית של השוויון בנטל בחברה הישראלית. השר פרי אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "מדובר בשינוי היסטורי, הנוגע לאחת מן הסוגיות המורכבות והרגישות ביותר בחברה הישראלית, האחריות למימוש ויישום הרפורמה מוטלת כעת על כולנו, הממשלה והכנסת גם יחד".

בדרך לגיוס? (צילום: soldiersmediacenter-cc-by)

פרי הוסיף כי "ההסדר המוצע מגלם בתוכו הליך הדרגתי, אשר מטרתו הגברה משמעותית של השתתפות הציבור החרדי בשירות הצבאי והאזרחי שבסופו כלל הציבור ישרת את המדינה".