בנט: התקדמות משמעותית בסוגיית הקיצוץ בתקציב הישיבות

השר נפתלי בנט עדכן את חברי סיעתו בהודעת SMS: "מטפל בעניין באופן אישי, האחריות הבלעדית עליי". בתוך כך, חלק מחברי ועידת "הבית היהודי" מעוניינים לכנס את מרכז המפלגה לדיון חירום בנושא

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/08/13 15:00 כא באלול התשעג

בנט: התקדמות משמעותית בסוגיית הקיצוץ בתקציב הישיבות
צילום מסך, צילום: צילום מסך

השר נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, עדכן היום (ג‘) בהודעת SMS את חברי סיעתו באשר לסוגיית תקציב הישיבות הציוניות-דתיות, זאת נוכח הקיצוץ העמוק בתקציבן.

בהודעה כתב בנט: ”חבריי היקרים בסיעה: עדכון על הישיבות - אני מטפל בעניין באופן אישי, והאחריות הבלעדית עליי לעמוד בהתחייבות. יש התקדמות משמעותית וברגע שהעניין ייסגר אעדכן אתכם“.

בתוך כך, לכיפה נודע כי חלק מחברי ועידת ”הבית היהודי“ מעוניינים להביא לכינוס מרכז המפלגה על מנת לדון בסוגיית הקיצוץ בעולם התורה. ”זהו תרחיש אימים שאף אחד לא היה מעלה על דעתו ובמיוחד בזמן שמפלגתנו יושבת בקואליציה“, כתב אחד מחברי הועידה בדוא“ל פנימי שהופץ בין חברי המרכז, ”הישיבות במשבר אמיתי - פיטורים, קיצוצים בתקציבי האוכל והמשכורות ואיפה לא - ואנחנו שותקים?!“.

כידוע, התקציב שקיבלו הישיבות בפועל החודש היה קטן ב-66% מהתקציב שהתקבל בדצמבר 2012. ”אני קורא לחברי הוועידה להצטרף אלי לקריאה לכנס בדחיפות ישיבה מיוחדת של מרכז המפלגה כדי להביע את דעתנו בנושא החשוב הזה ולקבוע שעמדת המפלגה היא חיזוק התורה ותקצוב של מוסדות לימוד התורה השונים ע"י המדינה“, נכתב בפנייה לחברי הועידה.