בנט: ה"ריקי כהן" שלנו מרוויחה פחות מ-20 אלף שקלים בחודש

השר נפתלי בנט נפגש עם רב העיר קריית מלאכי, הרב חיים פינטו, שהודה לו על מאמציו בצמצום הקיצוץ של תקציב הישיבות ועולם התורה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/13 12:36 ט בתשרי התשעד

בנט: ה"ריקי כהן" שלנו מרוויחה פחות מ-20 אלף שקלים בחודש

השבוע הגיע שר הכלכלה נפתלי בנט לסיור בקרית מלאכי בהזמנתו של המועמד לראשות העיר מטעם הבית היהודי אליהו (ללו) זוהר. את הביקור פתח השר בנט בלשכתו של רב העיר, הרב חיים פינטו. בפגישה המשולשת בין הרב פינטו, השר בנט וזוהר, בישר בנט המשמש גם כשר הדתות, על הארכת מינויו של הרב יוסף בלוי מחב"ד לתפקיד הממונה על המועצה הדתית בעיר.

הרב פינטו הודה לשר בנט על פעילותו הנמרצת בעניין וביקש גם להודות לו על מאמציו בצמצום הקיצוץ של תקציב הישיבות. הרב הודה לשר בשם כל עולם התורה, על הטיפול העקבי של מפלגת הבית היהודי למען עולם התורה. הרב הוסיף ואמר כי הוא רואה את מפלגת הבית היהודי כממתיקי הדינים בממשלה הזאת.

רב העיר הדגיש כי דעתו היא שיש לאפשר למי שמתאים ורוצה ללמוד תורה לשבת וללמוד ולסייע בתקצובו כפי שנעשה בכל העולם, אך כל מי שלא מתאים ודאי צריך לתת את חלקו ולשרת. הרב פינטו ברך את בנט ואת אליהו (ללו) זוהר בשנה טובה ובהצלחה.

לאחר מכן השיק שר הכלכלה את מועדון העסקים של קרית מלאכי בהשתתפות בעלי עסקים, תושבי קרית מלאכי. מועדון העסקים נפתח ביוזמתו של זוהר המועמד לראשות העיר קרית מלאכי. מטרתו של מועדון העסקים היא לקדם את הפעילות העסקית והמסחרית בקרית מלאכי לטובת התושבים הגרים בה.

שר הכלכלה אמר לנוכחים באירוע: "זה לא סוד שקרית מלאכי לא נמצאת במצב טוב. יש פער לא נתפס בין הפוטנציאל של העיר הזו לבין מצבה בפועל ואנחנו נשנה את זה. נפעל בכל יכולתנו ונעשה למען קריית מלאכי, בשיכון, בתעשייה, בתעסוקה בוועדת הכספים ובמשרד החינוך. אבל גם אתם, מהצד שלכם חייבים להרים את קרית מלאכי. אפשר כבר כעת לסמן את העיר, שתהיה מובילה בחברה ומובילה בכלכלה. אנחנו חונכים כאן את מועדון העסקים של קרית מלאכי ואני אפעל כדי לשפר כאן את מצב התעסוקה והכלכלה בעיר. הריקי כהן שאנחנו דואגים לה, מרוויחה ששת אלפים שקלים ומטה והיא גרה בקרית מלאכי ובמקומות אחרים בפריפריה. מתחילת כניסתי לתפקיד השקענו 200 מיליון ש"ח במפעלי תעשייה שאף אחד מהם לא נמצא במרכז הארץ, כדי לחזק את הפריפריה. כל מפת העדיפות שלי היא בפריפריה. המטרה שלנו היא להרים את קרית מלאכי כך שהיא לא תהיה פריפריה, לא בתעשייה ולא בתעסוקה. יש כאן אדם כמו אליהו (ללו) זוהר שמולו נוכל לעבוד. אנחנו נעזור והוא יבצע את הדברים במסירות שלו ומתוך תחושת השליחות והאכפתיות שלו ויביא למימוש הפוטנציאל של העיר".

במהלך ביקורו של שר הכלכלה בעיר פרס אליהו (ללו) זוהר בקצרה את הצרכים והאתגרים של העיר בתחום הכלכלה והתעסוקה עם דגש מיוחד על עניין אזורי התעשייה בעיר ובסביבתה. זוהר הדגיש בפני השר בנט את הצורך לשדרג את המרכזים המסחריים בעיר ואת אזורי התעשייה ותיאר בפני השר את האבסורד בכך שרובם המוחלט של אזורי התעשייה בסביבת העיר שייכים למועצה האזורית באר טוביה. שר הכלכלה הבטיח ללמוד לעומק את הנושא ולפנות בהקדם לשר הפנים גדעון סער כדי לתקן את העיוות.

עם סיום הביקור הודה אליהו (ללו) זוהר לשר נפתלי בנט על ביקורו ועל נכונותו הרבה לסייע לעיר.