בנט: הסרטון לא ראוי

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הגיב על הסרטון של ועד מתיישבי שומרון שהשווה בין אירופה והנאצים ואמר "הסרטון לא ראוי", אך סייג: "התוכן אגב נכון מאוד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/02/15 14:35 כו בשבט התשעה

בנט: הסרטון לא ראוי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הסרטון לא ראוי, התוכן נכון מאוד, אומר יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בהתייחסות ראשונה של פוליטיקאי מהימין לסרטון של ועד מתיישבי שומרון שעורר סערה לאחר שהשווה בין מדינות אירופה לנאצים ולעג לארגוני השמאל שמשתפים עמם פעולה והורגים את עצמם בדרך.

"אני חושב שהסרטון הזה לא ראוי", אמר בנט במהלך כנס אך סייג והבהיר כי התוכן עצמו נכון. "התוכן אגב, נכון מאוד - אירופה מממנת ארגוני שמאל שפוגעים בחיילי צה"ל זה כן עובדה. אני חושב שצריך לטפל בזה בכלים חוקיים. בכלל אני נגד אי פעם שימוש בדימויים נאציים".

מוקדם יותר התייחס לנושא הרב שמואל אליהו. במאמר ל'כיפה' כתב הרב "אנחנו לא מוכנים לדון כלל בסרטון של ועד מתיישבי השומרון כי חומרתו בטל באלף מול האמירה המזעזעת של עמוס עוז. אנחנו צריכים לדרוש את הוצאת ספריו של עמוס עוז מתוכנית הלימודים במדינת ישראל. לפסול אותו מהיותו מועמד לקבלת פרס ישראל. מדובר בהסתה לרצח חמורה ביותר שנשמעה בשנים האחרונות במדינת ישראל. מדובר בהתרת דמו של ראש ממשלה בישראל.

"תמיד טופלים על הרבנים שהם הסיתו לרצח ראש הממשלה, לא יודע כמה יודעים כי מעולם לא נמצא שריד של פסק הלכה או איזו אמירה של רב שניתן ללמוד ממנה היתר לרצח. פה יש לנו היתר והסתה לרצח שנאמרה אולי בחיוך.

"אנחנו לא מתנצלים על הסרטון של ועד מתיישבי השומרון. אנחנו רוצים לשמוע קודם כל מה יש לשמאל לענות על ההסתה הנוראה של עמוס עוז. אנחנו נדרוש משר החינוך (ראש הממשלה) לבטל את מועמדותו לפרס ישראל. נדרוש מהיועץ המשפטי לממשלה להעמיד אותו לדין.