בנט הושבע מחדש כשר חינוך

נפתלי בנט הושבע מחדש לתפקיד שר החינוך לאחר שהתפטר ממנו כדי לחזור לכנסת, עם התפטרות ינון מגל. מבולבלים? מערכת כיפה עושה לכם סדר

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 08/12/15 11:33 כו בכסלו התשעו

נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, הושבע אתמול מחדש כשר חינוך לאחר שהתפטר השבוע מהמשרד בשל פרישתו של חבר הכנסת ינון מגל. כזכור, בנט הושבע לראשונה כשר חינוך לפני כחצי שנה בחודש מאי, ובמסגרת החוק הנורבגי בחודש אוקטובר האחרון פינה בנט את מקומו לחברת הכנסת שולי מועלם.

על פי החוק הנורבגי, שר או סגן שר אחד מכל סיעה יוכל להתפטר מהכנסת, ובמקומו ייכנס לכנסת הבא בתור מסיעתו ויכהן כחבר כנסת מטעם הסיעה, וכל זאת מבלי לגרוע המתפטר ממקומו ברשימה לכנסת כך שהשר יוכל לשוב לכנסת על חשבון מחליפו במידה ותתפרק הממשלה או יעזוב את משרת השר.

החוק המדובר נכנס לתוקף בכנסת הנוכחית, כך שלמרות שבבחירות האחרונות הבית היהודי זכו ל8 מנדטים, ע"פ החוק הנורבגי התפטר נפתלי בנט מתפקידו כח"כ, ועדיין שימש כשר חינוך תוך שמקומו נשמר לו, ובכך איפשר החוק להכניס את הבאה בתור ברשימת הבית היהודי לכנסת - שולי מועלם.

במסגרת פרישתו של חבר הכנסת ינון מגל מהמפלגה בשבוע שעבר בשל החשדות שהועלו נגדו בגין הטרדה מינית, העלו השערות שונות בנוגע למחליף שיכנס במקומו לסיעה, אם יהיה זה סגן השר לשעבר אבי וורצמן הממוקם אחרי שולי מועלם ברשימה או מנכ"ל המפלגה ניר אורבך הממוקם אחריו. בסופו של דבר, בעצה אחת עם וורצמן שנשאר בתפקידו כמנכ"ל הכפר השיקומי 'עלה נגב', בחר נפתלי בנט לתפוס בעצמו את מקומו של מגל ולחזור לכהן כח"כ במקביל לתפקידו כשר.

כניסתו של בנט לכנסת בשנית, אילצה אותו להתפטר השבוע מתפקידו כשר חינוך למשך שלושה ימים, בהן ראש הממשלה בנימין נתניהו מילא את מקומו. לאחר התפטרותו מתפקיד השר, חזר בנט אוטומטית להיות חבר כנסת מן המניין ולאחר השבעתו אתמול לשר חינוך מחדש, חזר לשמש בנט גם כחבר כנסת וגם שר כפי שהיה עם כינון הממשלה.