בנט הגיש תביעה בסך מיליון שקל נגד פויר

יו"ר הבית היהודי מימש את איומו והגיש תביעת דיבה על סך מיליון שקל נגד העיתונאי דרור פויר

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/02/15 09:12 כא בשבט התשעה

בנט איים וגם קיים, לאחר שפנה אל העיתונאי דרור פויר מגלובס וביקש ממנו להתנצל ולחזור בו מדבריו ולא יזכה ל'תביעה מהסרטים'.

"אתמול הגשתי תביעת לשון הרע על סך מיליון ש״ח נגד העיתונאי דרור פויר. פויר כתב: ״בנט קרא לכל הערבים גנבים. ממש ככה״. לא היה ולא נברא", כתב בנט בדף הפייסבוק שלו.

תחילתו של הסיפור ביום ראשון, בנט נשא נאום בכנס בחירות באוניברסיטת תל אביב ואמר "מי שניסה לטייל בנגב בשנים האחרונות יודע שהוא לא יכול להשאיר אוטו ליד המכתש הקטן, או ליד אחד הנחלים כי בוודאות יפרצו לתוך האוטו ויגנבו. גם בפתח תקווה וגם בגליל גונבים לחקלאים את הטרקטורים", הוסיף בנט. "גם להר הזיתים ולהר הצופים אתה לא יכול להגיע כבר. בכל כפר ערבי ועיר ערבית אי אפשר להיכנס וזה פוגע קודם כל בערבים, כי מדינת ישראל החליטה ששלטון חוק זה אולי בתל אביב, חיפה ורעננה אבל לא במקומות האלו".

(צילום: דוברות)



דבריו של שר הכלכלה גרמו למהומה באולם ופעילי השמאל יצאו ממנו במחאה. את הדברים כתב פויר בחשבון הטוויטר שלו דקות ספורות לאחר האירוע ולאחר מכן סירב להתנצל על הדברים וטען כי הם עולים בקלות מתוך דבריו של בנט.

יו"ר הבית היהודי טען למחרת הסיפור כי קיבל תמיכה רבה מהמגזר הערבי ששמח על הדברים ומקווה שאכן אכיפת החוק תעשה גם בכפרים וביישובים הערבים, הוא דרש כאמור מפויר להתנצל ואיים בתביעה שאכן הגיעה בסופו של דבר.

"השקרים נגמרו. לא תשתיקו אותנו. לא אתן שיהפכו את רוב העם שאנחנו מייצגים לגזענים. איננו שונאים ערבים. אנחנו בעד שלטון חוק בישראל. בכל ישראל. מי שהכי סובל מהיעדר אכיפה הם הערבים עצמם. זאת למדתי ביתר שאת ביממה האחרונה עם עשרות שיחות ומכתבי חיזוק מאזרחים ערבים. ביקורת כן. שקרים לא", כתב בנט.

הוא הצהיר, כי כל אגורה שתתקבל מהתביעה תיתרם לשמירה על ביטחונם של חקלאי ואזרחי ישראל. למרות, שלדעת משפטנים שנדרשו לנושא, אין סיכויים רבים שפויר אכן יורשע ויאלץ לשלם סכום גבוה שכן על אף שבנט לא אמר את הדברים שכתב פויר הם אינם רחוקים מכך בצורה שיכולה אכן לגרום להרשעתו.