בנט: "הגיע הזמן שהמחוקקים יחוקקו והשופטים ישפטו"

שר החינוך התייצב להגנתה של איילת שקד ואמר כי האקטיביזם השיפוטי כובל את ידי הממשלה. ח"כ יוגב: "מכתבה של הנשיאה הוא 'הצבת האקדח על השולחן' - על רקתה של הדמוקרטיה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 03/11/16 13:27 ב בחשון התשעז

בנט: "הגיע הזמן שהמחוקקים יחוקקו והשופטים ישפטו"
הלל מאיר TPS, צילום: הלל מאיר TPS

שר החינוך, נפתלי בנט, הגיב למכתבה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, אל שרת המשפטים, איילת שקד. שקד זכתה בשעות האחרונות לביקורת רבה בשל פרסום המכתב ובשל אמירתה של נאור כי המגעים בינה לבין שקד הסתיימו.

"לצערי בעשרות השנים האחרונות יש התערבות הולכת וגוברת של אקטיביזם של מערכת המשפט בממשלה" אמר הבוקר השר בנט במהלך ביקור בבאר שבע. "לדוגמא, ביטול החוק נגד מסתננים שגרם למצב בו דרום ת"א מוצפת והממשלה לא יכולה לפעול. הגיע הזמן שהמחוקקים יחוקקו והשופטים ישפטו".

כפי שפורסם ב'כיפה', השופטת נאור שלחה מכתב חריף לשרת המשפטים בו היא אומרת כי המגעים בינה לבין שקד בנוגע למינוי שופטים מופסקים לאלתר. זאת לאחר שבתחילת השבוע, יזמה השרה שקד הצעת חוק שתאפשר מינוי שופטים חדשים לבית המשפט העליון, גם ללא הסכמת נציגי שופטי בית המשפט.

ח"כ מוטי יוגב חיזק גם הוא את השרה שקד ואמר היום כי "המכתב של נשיאת בית המשפט העליון לשרת המשפטים הוא 'הצבת האקדח על השולחן' - על רקתה של הדמוקרטיה. השופטת נאור איימה למעשה תוך שימוש בעולם המושגים העברייני האלים, כנגד נבחרת ציבור, כנגד הרשות הנבחרת - המחוקקת".

ח"כ יוגב הבטיח כי "לא נרתע מאייומים נגד הדמוקרטיה והחוק. נמשיך לפעול למען תיקון חוסר האיזון הקיצוני והלא דמוקרטי בין הרשות השופטת לרשות המבצעת והנבחרת."

"סבורה אני שראוי היה שתשוחחי עמי בעניין מבעוד מועד", כתבה הנשיאה לשרה שקד, במכתב שהתפרסם הבוקר. "הנחת ההצעה בעיתוי הנוכחי מהווה בנסיבות העניין משום 'הצבת אקדח על השולחן'. משמעותה היא שאם חלק מחברי הוועדה לא יביעו הסכמה למינוי מועמדים מסוימים, אז 'כללי המשחק' הקונסטיטוציוניים ישונו".

"אני נאלצת להודיע לך כי אין בכוונתנו להמשיך עמך לעת הזו בהידברויות ובהתייעצויות מוקדמות בנוגע לגיבוש רשימת המועמדים ובנוגע להסכמות אפשריות" כתבה נאור.