בנט דורש מנתניהו: להפקיע משר הביטחון סמכויות לפינוי בתים

בבית היהודי לא מרוצים מהפינוי של הבתים בחברון ודורשים להקים וועדת שרים להתיישבות, שתטפל בכל נושא הבנייה ביו"ש. רה"מ נתניהו: "עלינו לכבד את שלטון החוק"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/01/16 12:27 יד בשבט התשעו

בנט דורש מנתניהו: להפקיע משר הביטחון סמכויות לפינוי בתים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, פנה היום (א') בדרישה לראש הממשלה בנימין נתניהו להקים "ועדת שרים להתיישבות" באופן מיידי, ולקצוב בזמן את הטיפול בסוגיית הבתים שפונו.

ועדת השרים שתוקם, אמורה לטפל בבניית יישובים ביהודה ושומרון ובכלל ברחבי הארץ. הועדה נועדה למנוע משר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, להפעיל את סמכותו בנושאי בנייה ופינוי יישובים ביהודה ושמורון, כפי שקרה בסוף השבוע האחרון בחברון.

הדרישה של בנט איננה חדשה, והיא מופיעה בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לבית היהודי. על פי הסיכום בין הצדדים הועדה אמורה לדון ביישום דו"ח אדמונד לוי, שלמעשה מפקיעה משר הביטחון משה יעלון החלטות כמו שלקח ביום שישי.

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, צייץ בטוויטר כי "הסכמים יש לכבד" ושרת המשפטים, איילת שקד, התבטאה גם היא באופן דומה "‏הגיע הזמן שיכובד ההסכם הקואליציוני עם הבית היהודי ותוקם ועדת שרים לענייני התיישבות" אמרה שקד.

גם שר החקלאות, אורי אריאל הצטרף לבקשה להקמת הוועדה" "אנחנו פנינו לממש את ההסכם הקואליציוני בדבר הקמת וועדת שרים להתיישבות, ועדת שרים חשובה שתטפל גם בנגב גם בגליל וגם באירועים מעין אלה". ואף הוסיף כי ההחלטה לבנות ולפנות התיישבויות, לא אמורה להיות החלטה של שר אחד.

כזכור, ביום שישי האחרון פונו בתים שהיו מיועדים לאיכלוס יהודים בחברון, בהוראת שר הביטחון משה יעלון. חברי כנסת מהבית היהודי זעמו על ההחלטה, וטענו כי היא מנוגדת למדיניות הביטחונית של הממשלה הנוכחית.

ראש הממשלה נתניהו, הגיב לפינוי בחברון ואמר כי הבתים יתאכלסו לאחר שתהליך רכישתם יאושר: "אנחנו מדינת חוק ועלינו לכבד את שלטון החוק. ברגע שיאושרו תהליכי הרכישה, אנחנו נאפשר את אכלוס שני הבתים בחברון, כפי שקרה במקרים דומים בעבר. תהליך הבדיקה מתחיל היום, נעשה אותו מהר ככל האפשר, ובכל מקרה, אם הוא לא יסתיים תוך שבוע, אני אדאג שיימסר דו"ח מצב לקבינט".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן