בנט בשיחות סגורות: נתמוך בתקציב תמורת חקיקת חוק משאל עם

נוכח התנעת התהליך המדיני אומר יו"ר "הבית היהודי" כי מפלגתו תתעקש על חקיקת בזק של חוק משאל עם, שיביא להחלטת הציבור בישראל כל מתווה עתידי להסכם קבע עם הפלסטינים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 22/07/13 10:22 טו באב התשעג

בנט בשיחות סגורות: נתמוך בתקציב תמורת חקיקת חוק משאל עם
ערוץ הכנסת, צילום: ערוץ הכנסת

יו“ר ”הבית היהודי“, השר נפתלי בנט, צפוי להודיע היום (ב‘) בישיבת סיעה על דרישת המפלגה להעברת חוק משאל עם, זאת תמורת תמיכה בתקציב המדינה ונוכח התהליך המדיני שיצא לדרך בשבועות הקרובים, בתיווכו של מזכיר המדינה האמריקאי ג‘ון קרי, לאחר הסכמה ראשונית שהושגה בנושא בין ישראל לפלסטינים.

בשיחות סגורות אמר הבוקר בנט כי ”זו דרישה ערכית ומוסרית. המשימה הראשונה שלנו בבית היהודי היא למנוע קרע בעם“. אתמול אמר השר אורי אורבך כי אין בכוונת ”הבית היהודי“ לפרוש מהממשלה בשל התחלת המגעים והשיחות עם הפלסטינים וכי אין הוא מעריך כי הם יבשילו לכדי הסכמה. הוא חזר והביע את התנגדות מפלגתו לויתור על שטחים וחלוקת הארץ, הכריז על עצמו כ“איש ארץ ישראל השלמה“, אך אמר כי המגעים עשויים לספק לישראל פתרון ביניים למצב הקיים.

נתניהו עצמו מעוניין בחקיקה בזק שתעביר את חוק משאל עם, לקראת התנעת התהליך המדיני. "אני לא חושב שהחלטות כאלה אפשר לקבל, אם אכן יושג הסכם, במהלך קואליציוני כזה או אחר, אלא הדבר הזה צריך להיות מובא להכרעת העם”, אמר אתמול נתניהו בישיבת הממשלה.