בנט: ברור שאצביע היום נגד ביטול חוק הגיור

בנט אמר את הדברים לאור כוונת הממשלה לבטל את חוק הגיור על פי ההסכם הקואליציוני עם המפלגות החרדיות. "חיוני שנגייר מאות אלפים ע״פ ההלכה ובסבר פנים טובות"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 05/07/15 10:20 יח בתמוז התשעה

בנט: ברור שאצביע היום נגד ביטול חוק הגיור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע כי יתנגד באופן גורף לביטול חוק הגיור כפי שמתוכנן היום על פי ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד למפלגות החרדיים. "לכל השואלים: ברור שאצביע היום נגד ביטול חוק הגיור. חיוני שנגייר מאות אלפים ע״פ ההלכה ובסבר פנים טובות. ציפי ואני הבאנו החלטה זו וחבל לבטלה", כתב בנט בחשבון הטוויטר שלו.

הרקע לדברים הוא שהיום (א') צפויה ממשלת ישראל לאשר בישיבתה את ביטול החוק. כזכור, לפני כשנתיים יזם חבר הכנסת דאז אלעזר שטרן את חוק הגיור, אשר ביקש לאפשר הקמת מותבים לגיור בידי רבני ערים, זאת למורת רוחם של חבר הכנסת החרדים והרבנות הראשית אשר פעלו בכל תוקף על מנת לבטל החוק. לאחר כשנה הגיעו הבית היהודי והממשלה להסכמות על קבלת החלטת גיור במקום חוק, אשר במסגרתו הוקמה וועדת רבנים מהציונות הדתית על מנת לאשר את המותבים הללו.

היום (א') אם שום דבר לא ישתנה, צפויה הממשלה לבטל את החוק השנוי במחלוקת, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים עם יהדות התורה ועם ש"ס. במקביל, צפויה הממשלה גם להעביר את השליטה על בתי הדין הרבניים לידי ש"ס, גם זאת במסגרת ההסכמים הקואליציוניים.

יצוין, כי התנגדותו של בנט לא צפויה לשנות את ההחלטה כיוון שרוב הקואליציה צפויה לאשר אותה. יש שמאשימים את שר החינוך בהצבעה תקשורתית שכן הוא ידע מראש עת הצטרפותו לקואליציה שחוק הגיור צפוי להיות מבוטל על פי ההסכם המפלגות החרדיות ולמרות זאת הוא בחר להצטרף לממשלה.