בנט בישיבת האבל של הבית היהודי: אורי היה פורץ דרך

סיעת הבית היהודי התכנסה היום לישיבת אבל על פטירתו של השר אורי אורבך. נפתלי בנט: "אורי היה פורץ דרך. מעין כוכב הצפון של כולנו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/02/15 11:02 כח בשבט התשעה

בנט בישיבת האבל של הבית היהודי: אורי היה פורץ דרך
גור דותן, צילום: גור דותן

חברי סיעת הבית היהודי התכנסו הבוקר (ג') לישיבת אבל באולם ועדת הכספים בכנסת על פטירתו של השר אורי אורבך, שלוויתו התקיימה אתמול.

בישיבה נשא יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט דברים ואמר כי אורבך היה פורץ דרך בתחומים רבים. "אורי היה פורץ דרך. מעין כוכב הצפון של כולנו”, אמר בנט. "כמה גאווה הוא הביא לנו, אדם שלא קיפל את הדגל ועמד על שלו גם בעניני ארץ ישראל וגם תורת ישראל. כל מי שהכיר אותו ידע שלאורי הייתה לחיצת יד מאד עדינה אבל עמדו מאחוריה ערכים של פלדה”.

"אורי המציא את הביטוי דתי מחמד אבל היה זה שלימד אותנו הכי טוב איך לא להיות כזה.החזון שלו היה גדול, ובזכותו ורק בזכותו כל המהלך הגדול בבית היהודי קרה. אנחנו נמשיך בדרך הגדולה הזו, דרך שאומרים בה בקול גדול שאנחנו אוהבים את ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל. לא מתייפיפים אבל עושים הכל באהבה גדולה", הוסיף בנט.

השר אורי אריאל: "לאורי היו גם העוז וגם הענווה. אורי היה בלי מורא מוביל עמדות גם כשהיו שונות ועם ההומור המיוחד שלו היה מפרק כל ההתנגדות. לא צריך אנדרטאות לזכרו. הוא חי ומורשתו ממשיכה והלוואי שנזכה ללמוד וליישם חלק ממנה״.