בנט באריאל: אם אתם כועסים עלי תצביעו לנתניהו

לאחר שתקף בחריפות את הליכוד בעבר, אמר בנט באוניברסיטת אריאל כי אם הסטודנטים לא מתכוונים להצביע לו, שיצביעו לנתניהו, זאת כפי הנראה מחשש להקמת גוש שמאל חזק

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/03/15 19:39 יט באדר התשעה

בנט באריאל: אם אתם כועסים עלי תצביעו לנתניהו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שבוע לבחירות, מפסיקים לדבר על מפלגות, ומתחילים לדבר על הגושים. בנאום שנשא הערב (ג') יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט באוניברסיטת אריאל הוא הפתיע ואמר לסטודנטים כי אם הם לא מתכוונים להצביע לבית היהודי, שיצביעו לנתניהו.

"אני מבקש, בשבעה הימים שנותרו, להפסיק את השטויות. להפסיק להצביע למפלגות גדולות, ללכת למפלגות גדולות. לא רק לבית היהודי. כועסים עלי, לכו לביבי, כועסים על ביבי לכו אלי. כועסים עלי אל תצביעו לי, אבל תצביעו ימין", אמר בנט.

מדובר כפי הנראה בחלק מאסטרטגיה שמבינה את החשיבות של חיזוק גוש הימין על פני גוש השמאל, זאת על רקע סקרים אחרונים שמראים על חיזוק משמעותי של גוש השמאל לעומת גוש הימין.

סקר של ערוץ הכנסת שנערך היום מצביע על היחלשות של גוש הימין, כשהבית היהודי מקבלת 12 מנדטים, הליכוד מקבלת 21 מנדטים ויחד מקבלת 4 מנדטים בלבד, זאת לעומת המחנה הציוני שמקבלת 24 מנדטים, יש עתיד שמקבלת 14 מנדטים, המפלגה המשותפת של הערבים שמקבלת 13 מנדטים, כולנו שמקבלת 9 מנדטים, ישראל ביתנו ומרצ שמקבלות 5 מנדטים כל אחת, ש"ס שמקבלת 7 מנדטים ויהדות התורה שמקבלת 6 מנדטים.

היום בערב (ג') אמר הרב שמואל אליהו ל'כיפה' שעל כל הכבוד למלחמות יחד והבית היהודי, הבעיה אינה מפלגות אלו אלא הקרב נגד השמאל, שצמוד מאי פעם. "צריך לומר שהמאבק הוא לא בין הבית היהודי לבין יחד. המאבק הוא בין האנשים שמנשקים מזוזות, לבין אלה שבזים להן. שמשווים את מנשקי המזוזות לאנסים ולפושעים", אמר הרב אליהו.

הרב אליהו מבהיר כי בניגוד להצבעה למפלגות ימין, הצבעה למפלגות מרכז ושמאל, כדוגמת מפלגת יש עתיד, הינה פסולה מכל וכל. “כשאתם שוקלים את צעדיכם בימים האלו תזכרו איפה היה היה השמאל בגירוש גוש קטיף. היום הם קוראים לעצמם "מרכז". הם ראו את כל העוול שנעשה למתיישבים בגוש קטיף ולא נקפו אצבע. חלק מהם לא מתחרט עד היום. ראינו את כל אלה שרוממות כבוד האדם וחרותו בגרונם, אבל כשעשקו את תושבי גוש קטיף הם שתקו. ראינו את שתיקת הנשים שבדרך כלל נלחמות על מעמד האישה".

"אתם זוכרים מה עניין אותם בימים ההם, צער בעלי החיים שנשארו בגוש קטיף. אתם זוכרים איך הם עצרו את הניסיון ליישב מגורשים בנגב, הכל בכדי לא לפגוע בלטאות ובפרחים. אתם זוכרים את האנשים ההומאניים הללו, הם לא השתנו", מוסיף הרב אליהו. "אתם זוכרים את מערכת המשפט עוצמת את עיניה כשהממשלה עברה על כל חוק אפשרי בגירוש. אתם זוכרים איך פתאום נעלמו כל אנשי שלטון החוק מהמפה. איך אנשי התקשורת אתרגו את כל משרתי החורבן. הם מתכננים כבר היום את הגירוש שיהיה אחרי הבחירות אם יהיה בידם".

"קראתי את מאמרו של רביב דרוקר שפורסם לפני חודש, ובו הוא מצטער על כך שהם לא הספיקו לעשות שלום עם אסאד ולהחזיר את רמת הגולן. אולי זה היה עוצר את דעא"ש. חבל להכביר מילים. אלה רוצים להנהיג אותנו", אומר הרב אליהו עוד. "תקשיבו היטב, הם אומרים במפורש שהם רוצים לעשות את זה לכל היהודים ביהודה ושומרון, וגם בירושלים. רק ליהודים, כמובן. בשבילם הפרדה בין יהודים לערבים בגירוש היא לא גזענות. חוק הגזענות לא נועד בשבילם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן