בנט: אם לא היו לנו 12 מנדטים, לא היינו יכולים להוריד את תשלומי ההורים

השר נפתלי בנט וסגן השר אבי וורצמן, נפגשו עם פורום רשתות החינוך הדתי, בנושא הורדת תשלומי ההורים לקראת השנה הבאה. ההוזלה בפועל תתבצע כבר בימים הקרובים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 15/07/13 11:21 ח באב התשעג

בנט: אם לא היו לנו 12 מנדטים, לא היינו יכולים להוריד את תשלומי ההורים
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר הבית היהודי ושר הכלכלה, נפתלי בנט וסגן שר החינוך, אבי ורצמן, נפגשו (א‘) אתמול עם פורום רשתות החינוך הדתי על מנת לשתף פעולה בנושא הורדת שכר הלימוד במוסדות החינוך הדתיים. השר בנט וסגן השר וורצמן עדכנו את הפורום על חוזר המנכ"ל שייצא כבר בימים הקרובים לקראת שנת הלימודים הקרובה. בתום הפגישה בירכו פורום הרשתות על המהלך המשותף והחשוב לטובת דור ההמשך של הציונות הדתית.

הוזלת שכר הלימוד בחינוך הדתי הינה אחת הסוגיות הרגישות ביותר בציבור הדתי לאומי. הרגישות נובעת מעלויות החינוך האסטרונומיות אליהן הגיעו מוסדות החינוך הממלכתי-דתי, חטיבות הביניים והחטיבה העליונה. לפני מעל עשר שנים, היה מקובל שמוסדות החינוך יקבלו תמיכה ממשרד הדתות ומשרד החינוך שהגיעה ל-270 מיליון שח בשנה. התמיכה הזאת הופסקה בשנת 2003 בבת אחת, ומאז האמירו הסכומים שמשלמים ההורים במוסדות הדתיים והאמירו לעלויות בלתי נסבלות.

השר בנט אמר אתמול כי "אנו נמצאים בעיצומו של מהלך דרמטי עבור ההורים של החינוך הממלכתי דתי, שסבלו עד היום מאפליה וקרסו תחת דמי הרישום. המהלך הנוכחי ישפיע על כל בית בציונות הדתית. יתרה מכך, השינוי ההיסטורי החשוב ביותר הוא עצם ההכרה של מדינת ישראל בחשיבותו הערכית של החינוך התורני שבאה לידי ביטוי ברפורמה הזאת“.

לדברי בנט, ”השינוי הגדול מושג בעזרתם של המוסדות, בסיועו של שר החינוך שי פירון, וסגן שר החינוך אבי וורצמן, שהביא את הניסיון החברתי שלו לרווחת כל הציבור הדתי לאומי. אין ספק שזהו מהלך למען החינוך הדתי ציוני שהבית היהודי לא היה יכול להוביל עד שהפך לכוח פוליטי ומשפיע בממשלה הנוכחית“.

וורצמן, שעמד בראש הועדה לבחינת תשלומי ההורים בחינוך הממלכתי הדתי במשרד החינוך, אמר כי הוא ”רואה במהלך זה בשורה גדולה להורים. זהו תחילתו של מהלך גדול שיביא הקלה משמעותית להורים רבים שנענקים תחת נטל התשלומים לבתי הספר. אני רוצה להודות לשר החינוך הרב שי פירון על ההירתמות למען מטרה חשובה זו, ליו"ר הבית היהודי על שדחף והוביל את המהלך ולפורום הרשתות על ההתגייסות המשותפת למען מטרה ראויה זו. זוהי הזדמנות עבורנו לתקן את האפליה שנוצרה בתשלומי ההורים בעיקר בחינוך הממלכתי דתי“.

הרב בני נכטיילר, מנכ"ל מרכז ישיבות בני עקיבא, דיבר בשם פורום הרשתות ואמר כי המנהלים ”מקדמים בברכה את ההחלטה המשותפת שהתקבלה הערב עם הבית היהודי על הפחתה משמעותית בתשלומי שכר הלימוד של ההורים וזה תוך כדי שמירה על המשך התגבור התורני ושמירת הייחודיות החינוכית של המוסדות התורניים“.