בנט: איננו כובשים בירושלים, היא שלנו

בישיבת מרכז הרב התקיימה כמדי שנה העצרת החגיגית לציון יום שחרור ירושלים. ראש העיר, ניר ברקת: עולם התורה הציוני-דתי פורח ומשגשג בבירה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/05/13 09:40 כח באייר התשעג

בנט: איננו כובשים בירושלים, היא שלנו
יחצ, צילום: יחצ

בישיבת מרכז הערב התקיימה אמש (ג‘) עצרת הודיה חגיגית לרגל יום שחרור ירושלים, כמיטב המסורת. באירוע השתתפו השנה גם הרב יעקב שפירא - ראש ישיבת מרכז הרב, מר ניר ברקת - ראש עיריית ירושלים, שר הביטחון בוגי יעלון, שר הכלכלה נפתלי בנט, שר התחבורה ישראל כץ, רבני ערים, ראשי ישיבות וקהל רב.

ברקת אמר באירוע כי ”ירושלים בשנים האחרונות עושה קפיצת מדרגה - תנופת פיתוח מרשימה. ההגירה השלילית של המגזר הציוני נבלמה, משפחות צעירות עוברות לגור בעיר, ולאחר עשור וחצי של ירידה, יש סופסוף עליה עקבית במספר התלמידים בחינוך הממלכתי ובחינוך הממלכתי דתי“. לדבריו, ”עולם התורה הציוני שיסודותיו נוצקו כאן במרכז הרב על ידי הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, ובנו וממשיך דרכו, הרב צבי יהודה קוק זצ"ל, פורח ומשגשג. ישיבות, בתי ספר ממלכתיים דתיים, תלמודי תורה ציונים ומדרשות לבנות נפתחים בירושלים ומעניקים ערך מקודש לעיר הקודש ולמדינת ישראל“.

השר נפתלי בנט אמר באירוע כי ”איננו כובשים בירושלים. ירושלים היא שלנו, ירושלים היא של הסבא של הסבא שלי ושל הנכד של הנכד שלי. אין לי או לאף אחד אחר זכות לחלק אותה“. הוא הגדיר את "המחלקים הסמויים" כמי שאומרים שהם נגד חלוקת ירושלים, אבל הם בעד מדינה פלסטינית. ”ואני שואל את כל המחלקים הסמויים: סליחה - איפה בדיוק תהיה עיר הבירה של המדינה הפלסטינית? ביריחו? בבית לחם? בברלין?“, תהה בנט.

שר הביטחון יעלון ציין כי ”ירושלים היא נשמתנו ונשמה לא מחלקים. חובתנו, הדור שזכה לראות בבניין וגאולת ירושלים, להגן ולשמור עליה, לפתח ולבנות אותה“.