בנט: אין הבדל בין רוצחי דומא לבין השמאל הקיצוני

בהרצאה לסטודנטים השווה שר החינוך בנט את מבצעי הפיגוע בדומא לבין פעילי שמאל קיצוני. שכן לדבריו שתי הקבוצות אינן מכירות במדינת ישראל

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 14/01/16 15:43 ד בשבט התשעו

בנט: אין הבדל בין רוצחי דומא לבין השמאל הקיצוני
ארכיון. ששון תירם, צילום: ארכיון. ששון תירם

שר החינוך נפתלי בנט השווה היום (ה') בין מבצעי הפיגוע בדומא לבין פעילי השמאל הקיצוני, ואמר כי שני הצדדים פועלים מתוך ייאוש ואי הכרה בלגיטימציה של מדינת ישראל. את הדברים הללו אמר במהלך הרצאה שהעביר לסטודנטים במרכז האקדמי פרס ברחובות.

במהלך השיעור הסביר השר שישנה חלוקה בישראל בין הרוב הציוני שמאמין במדינה, לבין מיעוט פסימי של קיצוניים שלא מכירים בלגיטימציה של מוסדות השלטון. "למה עשו את דומא?", שאל בנט את הסטודנטים וענה, "יש להם עמדה, הם לא מכירים בלגיטימציה של מדינת ישראל, הם התייאשו מלשכנע את עם ישראל בעמדה שלהם ורוצים להפיל את הבית שלנו עלינו".

שר החינוך אמר עוד כי גם בצד השמאלי של המפה ניתן להבחין בייאוש. "בשמאל הקיצוני רואים את אותה דינמיקה, את ההתייאשות", טען בנט. "אדם שהיה מנכ"ל משרד החוץ הישראלי (אלון ליאל) מתדרך קבוצות שמאל קיצוניות כמו 'שוברים שתיקה' ו'בצלם' ואומר להם שאי אפשר לשכנע את הציבור בישראל, אז אנחנו צריכים ללכת ולשלם כסף לערבים, להגיד להם להתפרע ולדחוק את חיילי צה"ל כדי שיהיו תמונות ולשכנע את העולם להחרים אותנו"

בחלק האחרון של השיעור נשאל השר על ידי הסטודנטים מדוע הוציא את שוברים שתיקה ממערכת החינוך, "כל הפעולות של שוברים שתיקה מעידות שהם לא עוסקים בטוהר הלחימה של צה"ל. הם מבקשים לכפות עלינו את דעתם. הם BDS, וככאלה כף רגלם לא תדרוך במערכת החינוך הישראלית".