בנט איים לא לתמוך בתקציב, לפיד הודיע שיתמוך בחוק משאל העם

הישג לבית היהודי: הממשלה צפויה לאשר את חוק משאל העם כחוק יסוד לכל הסכם עתידי על מסירת שטחים, זאת לאחר ששר האוצר לפיד הודיע כי מפלגתו תתמוך בחוק, לאחר לחץ שהפעיל בנט

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/13 09:52 טז באב התשעג

בנט איים לא לתמוך בתקציב, לפיד הודיע שיתמוך בחוק משאל העם
ערוץ הכנסת, צילום: ערוץ הכנסת

הממשלה צפויה לאשר מחר (ד‘) את חוק משאל העם כחוק יסוד על כל הסכם עתידי בשטחים בהם מחזיקה מדינת ישראל. הנושא יידון בישיבת ממשלה שלא מן המניין בעקבות לחץ הבית היהודי, שהודיעה כי תתנה את תמיכתה בתקציב המדינה לשנים 2013-2014 באישור חוק יסוד משאל העם לפחות בקריאה ראשונה. בשבוע הבא הצעת החוק כבר תובא לכנסת להצבעה בקריאה ראשונה.

לאחר האיום של יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, שר האוצר יאיר לפיד הודיע על תמיכת מפלגתו בחוק, מה שהבטיח רוב בממשלה להצעת החוק. זאת, לאחר שלפני מספר שבועות סיעת יש עתיד החליטה על התנגדות למשאל העם כחוק יסוד - מה שמנע את המשך קידום הצעת חוק היסוד, בניגוד לסיכום בהסכם הקואליציוני.

"הבית היהודי הוכיחה השבוע למה עם ישראל זקוק לה בממשלה", אמר השר בנט בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי. "בתחילת השבוע אמרנו שלא נהיה בממשלה שתנהל מו"מ על קווי 67', וזה לא יקרה. הוכחנו שכשאנחנו מתעקשים, אנחנו מביאים תוצאות. הודענו שנעמוד על המשך בניה וצמיחה בכל חלקי הארץ, וגם זה יקרה. בניה מביאה חיים ונסיגה מביאה טרור".

בנט הוסיף כי "הבית היהודי, כאיש אחד, מתנגד למדינת טרור שתאיים על ישראל. אנחנו מתנגדים למסירת ארץ ישראל לאויבינו. בהסכמים הקואליציוניים סוכם על קידום חוק יסוד משאל עם תוך 90 יום מהקמת הממשלה. סיכום זה יחד עם המו"מ שמתחיל, מביא אותנו לדרישה הברורה לקדם את חוק יסוד משאל העם באופן מיידי. משאל עם זו הדרך היחידה למנוע קרע בעם, וזו משימה גדולה של הבית היהודי.

"הסכם אוסלו עבר על חודו של עריק פוליטי שקיבל ג'וב תמורת הצבעתו. וגם ההתנתקות עברה בצורה כוחנית תוך דריסת משאל המתפקדים של הליכוד וכל נורמה של הגינות. לא נסכים שוב שדברים שעד היום אנחנו אוכלים את פרי הביאושים שלהם יתקבלו באמצעות קומבינות ומיצובישי. אני פונה למתנגדי המשאל: אתם טוענים שהעם איתכם. ממה אתם מפחדים? למה לא לתת לעם להכריע".