בנט: אהבת חינם? תראו אותי ואת לפיד

השר נפתלי בנט מבטיח: ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות - לא תפגענה בתקציב המדינה. לקראת ערב תשעה באב הוא אומר: "אנחנו צריכים ללמוד לחיות ביחד, לדעת להתווכח אבל לא לשנוא"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 15/07/13 18:04 ח באב התשעג

בנט: אהבת חינם? תראו אותי ואת לפיד
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

שר הכלכלה ויו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, התייחס היום (ב‘) בראיון לרדיו ”גלי ישראל“ לסוגיית תקציב המדינה והבטיח ישיבות ההסדר ובישיבות הגבוהות - לא תפגענה.

”זה מורכב, אבל אני אומר באופן ברור - ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות לא תפגענה. אני לא סתם אומר, בילית אתמול עד 1:30 בלילה על הנושא הזה. ישבתי גם עם מנהלי הישיבות הגבוהות, אבל אני מבין את הדאגה הגדולה כי עד שזה לא גמור זה לא גמור. גם מסין מצאתי את עצמי מתעסק בזה אבל זה דבר באמת חשוב“.

בנט התייחס לצום תשעה באב שיחול הערב ואמר כי הוא זוכר, כילד, שסיפרו לו שבית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם. ”כשהייתי נער לא קניתי את זה“, הוא אומר, ”אבל היום ברור לי שרק בגלל שנאת חינם הבית השלישי יכול להיחרב, אם אנחנו מבפנים שונאים אחד את השני“.

”צריך ללמוד לחיות ביחד, זה קשה אבל אפשרי“, אמר בנט, ”תראו לדוגמה אותי ואת לפיד. אנחנו ממש חושבים שונה בדת ומדינה, בארץ ישראל, בכלכלה ובחברה. זה קשה, אבל אנחנו מסתדרים. גם החרדים חושבים שונה מאיתנו. איך עושים את זה? אין נוסחה ברורה, אבל צריך ללמוד להתווכח ולא לשנוא“.