בנט: אבו מאזן הוא הנהג במכוניות המוות בירושלים

חברי כנסת זועמים על פיגוע הדריסה בירושלים. ניסן סלומינסקי: "אם לא נעניק לכוחות הביטחון את הסמכות הבלעדית לטפל בתופעה – אנו נמשיך לחיות במציאות שבה ישנם פיגועי טרור כבשגרה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/11/14 13:02 יב בחשון התשעה

בנט: אבו מאזן הוא הנהג במכוניות המוות בירושלים
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

חברי כנסת ושרים מגיבים בזעם על פיגוע הדריסה בירושלים, שני במספר בשבועיים האחרונים.

השר נפתלי בנט: ״אבו מאזן הוא הנהג במכוניות המוות בירושלים, והמחבלים הם רק שליחיו. מדינת ישראל צריכה להגיד בקול ברור כי ממשלת הפתח-חמאס היא רשות טרור ויש לפעול מולה בהתאם. אין כיפת ברזל נגד נהגי מכוניות, ואזרחי ישראל לא יוכלו לחיות בלי הרתעה וריבונות בעיר בירתם. ביטחון הוא לא מותרות״.

סגנית השר ציפי חוטובלי, שעלתה אתמול (ג') להר הבית, הגיבה ואמרה כי "פיגוע הדריסה משקף אובדן ריבונות בירושלים. ממשלה שמפקירה את השליטה בהר הבית מאפשרת לטרור להרים ראש בירושלים. המאבק על ירושלים חייב לעלות מדרגה. ירושלים נמצאת במתקפה, והרגעת הרוחות משדרת חולשה".

ח"כ שולי מועלם רפאלי: רק בתחילת השבוע במהלך דיון חירום בועדת הפנים על המצב בירושלים אמר המפכ"ל יוחנן דנינו שמי שטוען שאין בירושלים ירידה במהומות, ביידויי האבנים ובהפרות הסדר הוא לא מחובר למציאות. כשמאות מאות שוטרים איבטחו הבוקר את ביקורה של סייענית הטרור חנין זועבי בהר הבית במקום להיות פרוסים בירושלים ולמנוע עוד פיגוע. מפכ"ל המשטרה זקוק בדחיפות לאיבחון".

ח"כ יוני שטבון: "האסלאם מנסה לנתק אותנו מעיר הבירה הנצחית שלנו, זה הזמן לבנות ולהבהיר לכולם שזו בירתנו הנצחית. מוכרחים להכות, וחזק, בטרור הירושלמי"/

השר אורי אריאל: "הטרור הערבי בירושלים ממשיך ומתעצם. מי שלא נלחם בטרור כשהוא קטן מזמין את הפיגוע הבא. ראש הממשלה חייב לשנות כיוון, לנקוט ביד קשה נגד כל גילוי של אלימות ולשבור את הטרור. צריך להמשיך ולהחמיר את העונש על מחבלים ובני משפחותיהם. רק הרתעה חזקה תמנע את הפיגוע הבא".

ח"כ ניסן סלומינסקי: "לצערי מסיבות פוליטיות חיצוניות , מקבלי ההחלטות עדיין לא מאפשרים לכוחות הבטחון לפעול כפי שהם רוצים ויכולים לפעול כתוצאה מזה אנו משלמים מחיר כבד. אם לא נעניק לכוחות הבטחון את הסמכות הבלעדית לטפל בתופעה - אנו נמשיך לחיות במציאות שבה ישנם פיגועי טרור כבשגרה אני קורא למקבלי ההחלטות לאפשר לכוחות הביטחון להתחיל למגר ולאכוף את תופעות בריונות שלוחת רסן אשר מתחוללת הן בהר הבית והן בשאר רחבי הארץ”.