בנו של יהודה גליק מחה נגד משחק כדורגל בהר הבית ונעצר

בנו של יהודה גליק, הלל גליק, מחה בפני השוטרים על משחק כדורגל שערכו נערים ערביים ברחבת הר הבית ונעצר. לאחר שעות ארוכות שוחרר והורחק מההר למשך 15 יום

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/02/15 13:47 כו בשבט התשעה

בנו של יהודה גליק מחה נגד משחק כדורגל בהר הבית ונעצר
shutterstock, צילום: shutterstock

הלל גליק, בנו של פעיל הר הבית יהודה גליק נעצר הבוקר (א') בהר הבית לאחר שמחה בפני השוטרים במקום על משחק כדורגל שערכו נערים יהודיים ברחבה מול מסגד אל אקצה.

הבוקר עלה גליק עם קבוצת יהודים לסיור בהר הבית, במהלכו ראה נערים משחקים כדורגל ברחבת הר הבית. הדבר, אשר אסור על פי החוק ובעקבות פסיקת בג"צ, עורר את זעמו והוא ניגש להתלונן על האירוע.

בתגובה למחאתו עצרו אותו השוטרים בתואנה כי מדובר בהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, ורק לאחר מספר שעות הוא שוחרר. בנוסף, נקבע כי הוא יורחק מההר למשך 15 ימים.

תנועת חוזרים להר מגנה בחריפות את מעצרו של גליק ואומרים "במקום לעצור את המשחק השוטרים הביאו תגבור שבחר לטפל ביהודים, השוטרים דרשו מהעולים להמשיך בסיור ולא-יוצאו מההר".

רפאל מוריס מתנועת חוזרים להר מוסר כי "התנהלות המשטרה מחפירה, אך שתיקת הציבור לאור התנהלות זאת הינה חמורה לא פחות. כאשר שוטרים פושטים מדים כדי לקבל קידום זה עניין ציבורי שזוכה לכותרות, אז כששוטרים חוטפים ילדים, מעשה אשר חמור לא פחות, הציבור מתעלם רק כי האירוע התקיים בהר הבית".

דוברות מחוז ירושלים של המשטרה: "במהלך הביקורים בשעות הבוקר בהר הבית שוטרי מרחב דוד עיכבו צעיר יהודי שלא נהג עפ"י כללי המקום ולא נענה להוראות השוטרים".