בנות שירות המעוניינות בבדיקה לגבי שנת שירות שנייה יזכו ליום חופשה מיוחד

נוהל חדש בשירות הלאומי קובע כי בנות שירות לאומי המעוניינות לבדוק אפשרות להמשיך לשנת שירות שניה יקבלו יום חופשה נוסף, זאת על מנת לעודד שירות ממושך

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/02/15 16:40 כ בשבט התשעה

בנות שירות המעוניינות בבדיקה לגבי שנת שירות שנייה יזכו ליום חופשה מיוחד
מיטל פומברג, צילום: מיטל פומברג

בעקבות האחוזים הנמוכים בקרב מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי הבוחרים להתנדב לשנת שירות נוספת, ברשות השירות הלאומי-אזרחי ממשיכים לפעול לשינוי המגמה. מנכ"ל הרשות, שר-שלום ג'רבי, החליט כי מעתה תעניק הרשות יום חופשה למתנדבי השנה הראשונה המעוניינים לצאת לבדיקת מקום שירות לשנה שנייה.

על פי הנוהל החדש, מתנדבת בשנת השירות הראשונה המעוניינת לבדוק את האפשרות להמשיך לשנת שירות שנייה, זכאית לקבל יום חופשה אחד על מנת לצאת לבדיקת מקומות שירות. זאת לאחר שהודיעה על כך מראש בהקדם האפשרי לגוף המפעיל בו היא משרתת. יום החופשה המוענק למתנדבת במסגרת נוהל זה יוגדר כ'חופשה מיוחדת', אשר אינה נכללת במסגרת ימי החופשה המוענקים לכל מתנדבת.

לקראת פתיחתה של שנת ההתנדבות הנוכחית הוציאה רשות השירות הלאומי-אזרחי נוהל לימודים ועבודה חדש, על-פיו מתנדבי השנה השנייה יוכלו ללמוד עד 12 שעות שבועיות בכלל תחומי הלימודים ללא אישור מיוחד, וכן יוכלו לעבוד עד 20 שעות שבועיות, בהתאם למצבם הכלכלי-חברתי. זאת לאחר שעות השירות ולא על חשבונן. כמו כן, על פי הנוהל, מתנדבי השנה השנייה יוכלו לבחור גם לעבוד וגם ללמוד במהלך שנה זו, דבר שלא התאפשר בעבר.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי: "אני רואה קשר ישיר בין היעד שהצבנו להשוואת תנאי המתנדבים לתנאי החיילים העורפיים, לבין היעד שהצבנו להעלאת שיעור הבוחרים להתנדב שנתיים. זוהי מהפכה של ממש ביחס לנהלי השנה השנייה שהיו בתוקף עד כה, וכל זאת על מנת להעריך ולהוקיר את הבוחרים להקדיש שנתיים מחייהם לטובת החברה והמדינה".