בנדיקטוס ה-16 יעמוד בראש המטה הנוצרי למען הרב סתיו

חרושת השמועות נגדעה בהודעה רשמית של הותיקן, שמסר כי האפיפיור היוצא פרש מתפקידו כדי לעמוד בראש המטה הנוצרי שיפעל למען קידום מועמדותו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי לישראל

חדשות כיפה כיפה הפוכה 22/02/13 13:59 יב באדר התשעג

בנדיקטוס ה-16 יעמוד בראש המטה הנוצרי למען הרב סתיו

חרושת השמועות בדבר פרישתו הפתאומית של בנדיקטוס ה-16 מכס האפיפיור - הגיעו לסיומן: דובר הותיקן הודיע היום באופן רשמי כי בנדיקטוס ה-16 יעמוד בראש המטה הנוצרי להרצתו של הרב דוד סתיו למשרת הרב הראשי לישראל. קשרים שנרקמו בין הרב סתיו לבין האפיפיור סביב הסוגיה ההלכתית הרינג אדום או כחול בקידושים הפכו בשבועות האחרונים לשיחות תכופות שהובילו למהלך המפתיע.

מקורבי הרב סתיו מדווחים כי לאחרונה החלו הרב סתיו והאפיפיור במגעים, בפיקוח פורום ”תקנה“, אודות מהלך חשאי להקמת ציר בנדיקטוס-סתיו. האפיפיור התנה את תמיכתו כי בפסח הקרוב יאפשר לו הרב סתיו לטעום מדם הנוצרים שישחט לקראת החג. במכתב תגובה שיתף אותו הרב סתיו אודות הבציר המשובח הגדל בגני הילדים בעיר שהם.

בנדיקטוס ה-16 יצא בקרוב בקמפיין נרחב תחת הסיסמא "הרב דוד סתיו - היוחנן המטביל של הרבנות הראשית" ועתיד לגרוף קולות משמעותיים בקרב האוכלוסייה הנוצרית בארץ ובעולם. הרב דוד לאו פנה אף הוא אל גורמים בדת האסלאם על מנת להציב משוואה לרב סתיו ואלה סיכמו כי ישקלו את תמיכתם והביעו את הערכתם אליו, כמי שמוביל שיח של שלום ואחווה בין דתות העולם.

הרב אליעזר (”רב ראשי צריך להיות קודם כל תלמיד חכם“) איגרא הגיב לדיווח בשיחה עם כיפה ואמר: "אמנם את פרצופי אף אחד אינו מכיר אך לפחות לא מחלתי על כבודי". ממשרד יחסי הציבור של הרב דוד סתיו נמסר כי ”פרצופו האמיתי קוצץ וסודר במספרת ”אליקו עיצוב שיער“, כפי שמצופה מכל רב בישראל“.