בן דהן על יעלון:"הייתה כאן התנהלות שאני לא מבין מאיפה היא באה"

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, מגיב לחסימת אישורי הכניסה לו ולצוותו בקריה ע"י שר הביטחון יעלון, וטוען כי היחסים בין השניים הדרדרו ללא כל סיבה:"הבית היהודי השתדל בהרבה הזדמנויות להגן על השר יעלון"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 23/05/16 11:34 טו באייר התשעו

בן דהן על יעלון:"הייתה כאן התנהלות שאני לא מבין מאיפה היא באה"
Danielle Shitrit, פלאש 90, צילום: Danielle Shitrit, פלאש 90

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, התייחס הבוקר (ב') בראיון לגלי צה"ל למערכת היחסים בינו ובין שר הביטחון יעלון - תחתיו כיהן בתפקיד. לדבריו, היחסים בין השניים הדרדרו ללא סיבה מוצדקת.

"בחודשים האחרונים לא זומנתי לדיונים ביטחוניים עם יעלון", סיפר הרב בן דהן. בן דהן ציין כי התאכזב קשות מהדרך בה נהג יעלון לאור ההיכרות המוקדמת שהייתה לו עם יעלון, כשזה היה מפקד אוגדת איו"ש, "צר לי שהייתה כאן התנהלות שאני לא מבין מאיפה היא באה".

בהמשך דחה בן דהן את הטענה לפיה יחסו של יעלון נובע מיחסה של מפלגת הבית היהודי אליו, "אין שום הודעה שבה הבית היהודי קבע שצריך לפטר את השר יעלון. הבית היהודי השתדל בהרבה הזדמנויות להגן על השר יעלון. ההתנהגות הזו אין לה שום סיבה ואין להם במה להיתלות".

ייתכן ויעלון התייחס להודעת הבכיר במפלגה, אשר לא הזדהה והופצה בכלי תקשורת רבים, אשר בה נאמר: "בוגי הולך וטוב שכך. זו הייתה שנה של נזקים אדירים לצה"ל. שנה של הפקרת חיילים, שנה של תרבות איומה בצבא. בוגי צריך ללכת הביתה והוא הולך". עוד אמר הבכיר כי "כניסת ליברמן תהפוך את הממשלה לממשלה הימנית ביותר בתולדותיה וזה טוב. ממשלת ימין מלאה תוכל גם להשלים את ימיה".

בן דהן הביע תקווה כי יחסיו עם שר הביטחון הנוכחי יהיו טובים יותר, "היחסים טובים מאוד, אני חושב שהקרבה האידיאולוגית בינינו יותר גדולה. ליברמן הוא תושב יו"ש והוא יודע מה מעמדו של המנהל כלפי התושבים. אני בטוח שהוא ירצה לשפר את הדברים האלו".