בן דהן על המג"ד הדתי של הגדוד המעורב: "זו החלטה שלו. הוא רצה בזה"

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן התייחס ללחצים המופעלים על סא"ל ניר דופט, בוגר 'בני דוד' שקיבל את הפיקוד על הגדוד המעורב החדש ואמר:"טוב שאיש כמוהו, דווקא הוא עם החינוך שקיבל יקבע נורמות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/17 11:54 כה באדר התשעז

בן דהן על המג"ד הדתי של הגדוד המעורב: "זו החלטה שלו. הוא רצה בזה"
קובי ריכטר-TPS, צילום: קובי ריכטר-TPS

סגן שר הביטחון מהבית היהודי, הרב אלי בן דהן התייחס בראיון לגלי צה"ל למערכת הלחצים המופעלת על סא"ל ניר דופט שקיבל לאחרונה את הפיקוד על הגדוד המעורב הרביעי בצה"ל. על פי פרסומים בימים האחרונים מופעלים על דופט לחצים מצד רבנים בציונות הדתית לוותר על התפקיד.

הרב בן דהן סיפר כי הרמטכ"ל סיפר אמש לרבנים, בפגישה שהתקיימה אתמול כי סא"ל דופט לא הביע שום רתיעה מהתפקיד: "הרמטכ"ל אמר שדופט התבטא ש'דווקא בגלל זה אני רוצה להיות בתפקיד הזה כי אני בטוח שאצליח ליצור נורמות שונות וברורות מאוד במערכת הקשרים בין חיילים לחיילות דווקא בגלל איפה שאני מגיע'. כך לדברי בן דהן.

בהתייחס למערכת הלחצים עליו ומדוע אינו מגבה אותו כסגן שר הביטחון אמר בן דהן: "אני באופן אישי לא ראיתי את ההתקפות שיש עליו. אם צריך גיבוי הוא מקבל גיבוי מאוד ברור ממפקדיו". בן דהן הוסיף ואמר כי למיטב ידיעתו ישנם רבנים שתומכים בדופט ובצעד שלו. לשאלה האם בבני דוד ישנם גם רבנים כאלה ענה בן דהן כי אינו יודע מי כן ומי לא אבל הוא מתאר לעצמו שישנם כאלה רבנים.

הרב בן דהן סרב להגיד במפורש כי הוא תומך בצעד של סא"ל דופט. כנשאל על כך ענה: "הוא קיבל את ההחלטה וזו החלטה שלו. אם אתה שואל אותי האם אחרי שהוא קיבל את ההחלטה האם זה טוב שאיש כמוהו יקבע את הנורמות אני חושב שיש מעלה גדולה שדווקא הוא שיודע את החשיבות לשים גבולות בין חייל לחיילת בגדוד הוא זה שיקבע את הנורמות בגדוד החדש. ברור לו שבגלל החינוך שהוא קיבל והמקום שממנו הוא בא הוא יוכל לקבוע נורמות ברורות לשנים ארוכות".

(צילום: דובר צהל)