בן דהן: "נמשיך לפעול להרחבת גיוס החרדים"

סגן שר הביטחון אלי בן דהן אמר כי הצבא פועל למען הרחבת גיוס האוכלוסייה החרדית לצה"ל. "החיילים החרדים הם פורצי דרך"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/02/16 15:56 כד בשבט התשעו

בן דהן: "נמשיך לפעול להרחבת גיוס החרדים"
אילוסטרציה בלבד. למצולמים אין קשר לידיעה. Yaakov Naumi, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה בלבד. למצולמים אין קשר לידיעה. Yaakov Naumi, פלאש 90

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, השיב היום (ד') במליאת הכנסת לשאילתא דחופה בנושא מעמד החיילים החרדים בצבא ואמר כי מערכת הביטחון פועלת כל העת להרחבת גיוס החרדים: "צה"ל ומשרד הביטחון פועלים להרחבת גיוס החרדים לצה"ל, בהתאם ליעדי הממשלה ואף מעבר לכך. מעל 5,000 משרתים, מן המגזר החרדי, מבצעים כיום מגוון רחב של תפקידים בצה"ל. בקצונה, בפיקוד, בלחימה, במערכים הטכנולוגיים ועוד."

בהתייחסו לפטור ממדי צבא, הניתן לחיילים חרדים מסויימים אמר כי מדובר בהחלטה מיוחדת, שמטרתה למנוע התנכלות לחרדים שמזוהים כחיילים: "במקרים בהם נחשפים חיילים חרדים להתנכלות מאפשר להם צה"ל, על-בסיס החלטת וועדה מיוחדת המתכנסת לשם כך, לנוע בבגדים אזרחיים תוך שהם נהנים מכלל הזכויות, הכרוכות בתנועה במדים. אנו מייחסים חשיבות רבה לתנועה במדים ולגאווה הנלווית אליה. אנו קשובים לקשייהם הייחודים של חיילים חרדים ומטפלים בהתאם."

בהתייחסו לקמפיין ה"חרדקים" והתלונה שהגישו בני הזוג גליקמן על איום על חייהם, חשף סגן השר כי הוא פנה לפרקליט המדינה שי ניצן שיטפל בנושא והזהיר אותו ממקרה של שפיכות דמים: "בימים אלה הוגשה תלונה נוספת, חמורה מאוד, הנוגעת לאיום על חייהם של חייל חרדי ומשפחתו. פניתי לפרקליט המדינה בנושא ואני מקווה שהיא תטופל בהקדם. לא אסכים לאיום על חייו של אף חייל, המשרת בצה"ל. אף קמפיין לא יפחיד אותנו."

כמו כן, הדגיש סגן השר כי גם על הדרג הפוליטי, חברי הכנסת והשרים, מוטלת אחריות להבהיר, בצורה חד משמעית "שלא נקבל פגיעה כלשהי בשום חייל ולגנות כל מפגן של אלימות כלפי חיילים בכלל וכלפי חיילים חרדים בפרט.

החיילים החרדים הם פורצי דרך החברה הישראלית, צה"ל ומשרד הביטחון ממשיכים להקנות למשרתים כלים להשתלבות חברתית טובה יותר באמצעות השירות הצבאי עצמו ובאמצעות תכניות הכשרה מקצועיות בתחילת השירות או טרם השחרור."