בן דהן נגד עליזה לביא: החקיקה בענייני דת ומדינה מזכירה תוכנית ריאליטי

הרב אלי בן דהן תקף את יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עליזה לביא: "גל החקיקה האחרון בנושא דת ומדינה הוא פופוליסטי, ונראה כמו תכנית ריאליטי תחת השם - המירוץ לקריאה הטרומית"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/12/13 12:43 ז בטבת התשעד

בן דהן נגד עליזה לביא: החקיקה בענייני דת ומדינה מזכירה תוכנית ריאליטי

סגן השר לשירותי דת מתח היום (ג‘) ביקורת על חברת הכנסת עליזה לביא (”יש עתיד“), זאת בעקבות גל החקיקה בענייני דת ומדינה אותו מובילה, בין היתר, גם מפלגתה.

בדיון שהתקיים היום בוועדה לקידום מעמד האישה, בנושא מרוץ הסמכויות בין בתי המשפט לבין בתי הדין הרבניים, תקף הרב בן דהן את יו“ר הועדה ח“כ לביא ואמר: ”גל החקיקה האחרון בנושא דת ומדינה הוא פופוליסטי, ונראה כמו תכנית ריאליטי תחת השם המירוץ לקריאה הטרומית“.

בנוסף, הרב בן דהן הנחה את חברי סיעתו, עם סיום הועדה, להגיש היום הצעת החוק על מנת למנוע את המירוץ המתקיים בין בני זוג הבאים להתגרש. הצעת החוק מבוססת על מסקנות ועדה ממשלתית בראשות השופט יצחק שנהב שעסקה בנושא בשנים האחרונות, והגישה את מסקנותיה בשנת 2005, אולם מאז לא נעשה דבר עם המסקנות.

הצעת החוק של הרב בן דהן באה בתגובה להצעת חוק אחרת של ח"כ לביא בנושא.

גם ח“כ אלעזר שטרן שהשתתף בדיון הוועדה אמר היום כי ”אנו דנים כאן איפה זוגות יתגרשו כאשר השאלה שנשאלת בימים אלו היא איפה אנשים יתחתנו. אני רוצה שאנשים יתחתנו כדת משה וישראל אך אני סבור כי ככל שנעשה זאת בכפייה זה יקרה פחות. הסוגיה כאן הרבה יותר רחבה מאשר רק לאיזה בית דין ללכת“.