בן דהן לרבצ"ר: מעמד הרבנות הצבאית לא יפגע

בפגישת עבודה ראשונה בין סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן והרב הראשי לצה"ל הרב רפי פרץ, התחייב הרב בן דהן כי "מעמד הרבנות הראשית הצבאית ימשיך להיות איתן"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/06/15 11:24 ז בתמוז התשעה

בן דהן לרבצ"ר: מעמד הרבנות הצבאית לא יפגע
דוברות, צילום: דוברות

שבועיים לאחר הפרסומים על אודות רצון הרמטכ"ל לצמצם את סמכויות הרבנות הצבאית הראשית, נפגש סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן עם הרב הראשי לצה"ל הרב רפי פרץ לפגישת עבודה ראשונה בלשכתו של הרבצ"ר בקריה בתל אביב. בפגישה שוחחו השניים בנושאים שונים, והרבצ"ר הציג את פעילותה של הרבנות הראשית בדגש על נושא הגיור.

עקב ניסיונו של סגן השר הרב בן דהן בקידום מערך הגיור, בין היתר בתפקידו בעבר כמנכ"ל בתי הדין הרבניים, דנו השניים בדרכים להעלות את מספר המסיימים בהצלחה את תהליך הגיור בצבא.

"תהליך הגיור בצבא הוא כלי נפלא להתמודד עם המשימה הלאומית העומדת בפנינו, להעלות את אחוז המסיימים בהצלחה את הליך הגיור", אמר הרב בן דהן. תהליך הגיור הוא לא פשוט למתגייר ולכן דווקא הסביבה התומכת בצבא מסייעת בהצלחת התהליך. כפי שעשיתי במשרד לשירותי דת, גם כאן אפעל לשפר את תהליך הגיור ולעודד את הצלחתו בכלים העומדים לרשותנו.".

עוד הוסיף סגן השר כי: "מעמד הרבנות הראשית הצבאית ימשיך להיות איתן ובעז"ה אשתדל לסייע בכל דבר ועניין. בתגובה לשאלתו של אחד החיילים, ענה סגן השר כי מעמד הרבנות לא ייפגע, לא יצומצמו סמכויותיה."

השניים סיכמו כי בקרוב ייערך ביקור משותף באחד מהקורסים, סביב נושא הגיור, כדי לעמוד על הדברים מקרוב.