בן דהן לנשיא הונגריה: מנע העברת כספים לארגוני טרור

סגן השר הרב אלי בן דהן נועד עם נשיא הונגריה בביקור לציון 70 שנה לרציחת יהודי המדינה ודרש כי יסייע למנוע העברת כספים מהאיחוד האירופי לארגוני טרור פלסטינים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/03/14 11:15 כד באדר ב'

בן דהן לנשיא הונגריה: מנע העברת כספים לארגוני טרור
BALOG PHOTOGRAOHER, צילום: BALOG PHOTOGRAOHER

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, נועד אמש (ג') עם נשיא הונגריה, מר יאנוש אדר, בעיר בודפשט שבהונגריה.

בפגישתם אמר סגן השר לנשיא הונגריה כי רק לפני מספר ימים גילינו כי כספים שהועברו מהאיחוד האירופי לפלשתינים, שומשו למטרות טרור. עוד הוא הוסיף כי כמדינה חברה באיחוד האירופי, יש בידה הכח לסייע במאבק נגד הטרור ובמעקב צמוד יותר להיכן הולכים הכספים.
בנוסף, ביקש סגן השר מהנשיא לעמוד לצידה של ישראל במאבק נגד האפשרות שאירן תהפוך למדינה עם פצצה גרעינית.

נשיא הונגריה יאנוש אדר השיב כי ההיסטוריה בעולם הוכיחה שמימון ארגונים קיצוניים עבור מטרות קצרות טווח, בסופו של יום פועל נגד מדינות המערב ואינו נותן תשובה אמיתית.

הנוכחים בפגישה דיברו גם על הנושא של הגילויים האנשטישמיים במדינה ונשיא הונגריה בישר להם כי לאחרונה נכנס לתקוף חוק שמאפשר פתיחת הליך משפטי- אזרחי נגד ביטויים אנטישמיים ולא רק פלילי, כפי שהיה נהוג עד היום. עוד החוק מאפשר להעמיד לדין גם נגד מי שמתבטא נגד קהילה או ציבור ולא רק יחידים.

הפגישה נערכה במסגרת כנס מרכז רבני אירופה בעיר בודפשט שבהונגריה, שבו משתתף סגן השר.
עוד השתתפו בפגישה גם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו שליט"א, מנכ"ל מרכז רבני אירופה, הרב מנחם מרגולין, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה, הרב אריה גולדברג והרב הראשי של קהילת עמיך בהונגריה הרב שלמה כובש.