בן דהן לכיפה: קבוצת רבנים ניהלו נגד הבית היהודי קמפיין שלילי

סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן התייחס בראיון ל"כיפה" לטענות הרבנים כנגד הבית היהודי ולדשדוש בסקרים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 11/02/15 08:06 כב בשבט התשעה

בן דהן לכיפה: קבוצת רבנים ניהלו נגד הבית היהודי קמפיין שלילי
יחצ, צילום: יחצ

הבית היהודי מתקשה בסקרים שמנבאים לו 12 מנדטים בלבד בדומה למספר המנדטים שיש למפלגה בכנסת היוצאת זאת בהשוואה לסקרים מלפני שבועיים שהעניקו למפלגה 16 מנדטים. בראיון ל'כיפה' מתייחס הרב אלי בן דהן, סגן השר לשירותי דת ומקום 4 ברשימת הבית היהודי לסקרים ואומר "אנחנו באמת יורדים מבחינת המנדטים בהשוואה לתקופה לפני קמפיין הבחירות, אין לי הסבר מדויק, אני מעריך שפרשיית אוחנה פגעה בנו והורידה מנדט או שניים. כמו כן, צריך לזכור, שיש מפלגות שפוגעות בנו, יחד של אלי ישי ויוני שטבון כנראה גם לוקחת מאתנו מנדט או שניים".

"אתמול היה סקר בו קיבלנו 14 מנדטים ואני מניח שהתנודתיות תהיה בסופו של דבר בין 13-15. בסך הכל בשטח אנחנו מרגישים התעוררות גדולה, אני מרגיש שהציבור אוהב אותנו ורוצה אותנו. יש לנו אהדה גדולה בשטח ואני מקווה שזה יתורגם גם לקלפי".

הרב בן דהן התייחס גם לנושא הבוער של הרבנים שהעבירו את תמיכתם מהבית היהודי למפלגת יחד, "אני מסכים שבשנה וחצי האחרונות היה קמפיין ומהלך מאד שלילי נגד הבית היהודי מצד קבוצת רבנים מסוימת ומסתבר שהם עשו את שלהם ופגעו בסופו של דבר במפלגה".

הוא מאשים את מנהלי הקמפיין נגד הבית היהודי בחוסר ידע ובחוסר רצון ללמוד את העובדות. "הם טוענים כי בקדנציה האחרונה הוצעו 55 הצעות חוק נגד התורה, אך כאשר בודקים היטב ניתן לראות כי אף אחד מהם לא התקבל. יש כאן בעיה של התמודדות עם המציאות".

הוא מתייחס גם לטענה שהובעה השבוע שהבית היהודי ויתר בהסכם הקואליציוני על שמירת הסטטוס קוו, "זה הבל הבלים, ההסכם שלנו גלוי ומפורסם וכל אחד יכול לקרוא אותו. אין משפט כזה ואין אמירה כזו, ההיפך הוא הנכון. דרשנו זכות ווטו על חוק בתחום דת ומדינה וחוקים שנוגעים בקשר בין דת למדינה. זוהי סתם אמירה שהיא המצאה" תוקף הרב בן דהן.

לגבי דברי הרבנים שהביעו תמיכה ביחד אומר הרב בן דהן: "אני לא שמעתי אותם אומרים את זה ואם כן, הם אומרים מחוסר ידע, זה קורה, הרבנים עסוקים מאד".

"לבוא ולומר שאנחנו לא מתייעצים עם רבנים? אני ריכזתי את העבודה מול הרבנים ואני יכול לומר באופן חד משמעי שאין בזה קמצוץ של אמת. ניתן לשאול את הרבנים עצמם. אנחנו הסיעה היחידה שיש לה התייעצות קבועה עם קבוצת רבנים ולא היה מקרה אחד שלא שמענו בקולם. יכול להיות שיש רבנים אחרים שחולקים על הרבנים שאנו מתייעצים איתם וזה לגיטימי אך לא ניתן לומר שאנו לא מתייעצים עם רבנים", אומר נחרצות הרב בן דהן.

הוא מתייחס גם לסיפור שעלה היום בנוגע לדבריו של הרב דרוקמן בנוגע לסרטונים של המפלגה בהן נראו נשים חילוניות והג'ינגל בו השתתפה זמרת, "זה חמור מאד, הקליטו אותו בלי להודיע לו והטעו אותו. צריך לזכור שהבית היהודי היא מפלגה שמייצגת מגוון גדול מאד של דעות לא רק אלו שאני חושב כמותן".

לשאלה האם הרבנים איתם מתייעצת המפלגה היו שותפים להחלטה וכיוון הקמפיין משיב הרב בן דהן כי הרבנים לא ראו את הסרטונים. "לא ייתכן מצב שבו כל סרטון וכל דבר מגיע לרבנים, גם אני לא ראיתי אותו לפני שפורסם. אני לא התלהבתי ממנו אבל זה לא תלוי במה שאני אוהב, יש מנהל קמפיין שלוקח את ההחלטות האלו".

הוא מסכים כי בעניין הג'ינגל היה עדיף להימנע מכך שאישה תשיר בו, גם בשל העבודה שרבים נפגעו מכך. "צריך לזכור שהוא כמעט ולא מושמע, זהו הדבר התפל ולא העיקר, בסופו של דבר הציבור ימדוד אותנו על המעשים שעשינו", אומר הרב בן דהן ומצביע על הישגיו בקדנציה הקצרה. "עשר שנים לא מינו רבני ערים ואני מיניתי 5 בשנה וחצי, את זה לא שומעים מספיק. בנוסף, מיניתי 70 רבנים בהתיישבות העובדת, זה מהפכת עולם ואני מקווה שהציבור ימדוד אותנו על פי זה ולא על פי סרטון או ג'ינגל כזה או אחר. גם אם יש ביקורת על משהו ומותר שתהיה ביקורת, צריך להסתכל על התמונה הגדולה".

הוא השיב לשאלה האם הוא חש כי הוא מקבל מספיק חשיפה במהלך הקמפיין, טענות נשמעו בשבועיים האחרונים שבנט חושף רק את שקד ומגל או את סמוטריץ' וסטרוק אותם חשף בסרטונים ייחודיים ככל הנראה אל מול השאלות התקשורתיות בנוגע לשניים.

"אני לא מרגיש ככה, כמעט בכל כנס של נפתלי גם אני משתתף יחד איתו. חברי הכנסת שלנו מסתובבים בכל הארץ כולה, זו דווקא הייחודיות שלנו, שחבר כנסת של הבית היהודי יכול להגיע גם ללא המנהיג, כי כולנו מוכרים וידועים ועשינו עבודה טובה במשך השנתיים האחרונות" אומר הרב בן דהן.

הוא מוסיף: "סרטון שלי אמנם עוד לא היה אך אני אחשוף בפניכם שהיום אני מצולם לסרטון תליית שלטים. תמונות היו במקור ראשון בעמוד הראשון לפני שבועיים, אני לא מוטרד ואני חש שכולנו מקבלים חשיפה הוגנת וטובה", אומר הרב בן דהן.

לשאלה מה הוא מתכנן בכנסת הבאה הוא משיב בחיוך כי קצת מוקדם לדון בכנסת הבאה, "נעבוד קשה ונגדיל את מספר המנדטים ואז נוכל לבוא מעמדה בה אנו יכולים להיות שותפים בכירים בממשלה בכדי לעשות את כל התכניות שאנו חולמים עליהם".