בן דהן לכיפה: התגובה לחטיפה – סיפוח יהודה ושומרון

סגן השר קורא לספח את יהודה ושומרון בעקבות חטיפת שלושת הנערים. שטבון: "להעיז ולעשות דברים בדרכים לא שגרתיות". אורי אריאל לנוער טלמון: "פעלו עם תנועות הנוער החילוניות וקדמו אחדות בעם ישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/06/14 10:43 יז בסיון התשעד

בן דהן לכיפה: התגובה לחטיפה – סיפוח יהודה ושומרון

"אין לי ספק שאחד הצעדים החשובים ביותר שימנעו חטיפות בעתיד הוא שממשלת ישראל תכריז על חיבור מלא של כל אזור גוש עציון ושטח C בחזרה לארץ ישראל ותחיל עליו את החוק הישראלי. אין לי ספק שלו צעד כזה יעשה הוא יבטיח בעתיד שלא יהיו מעשים מהסוג הזה", כך אמר סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן ל'כיפה' בצאתו מעצרת ההמונים אמש (ש') בכותל המערבי.

עוד הוסיף סגן השר ואמר "כשיש רשעים כאלו שמהרגע שהם נולדים מלמדים אותם שיש לשנוא יהודים ולחטוף יהודים המלאכה לא פשוטה. אני בטוח שממשלת ישראל תעשה את הצעדים החמורים ביותר כדי שמעשים מהסוג הזה לא יחזרו ואני בטוח שבסופו של דבר חיילי צה"ל יגיעו אליהם והם יענשו. צריך להרוויח מהעניין רווח גדול, והוא שישראל תכריז שהיא מחברת חיבור מלא את שטחי יהודה ושומרון לעם ישראל. מעשים מהסוג הזה ירתיעו אנשים מלעשות מעשים נוראיים כאלו בעתיד".

גם חבר הכנסת יוני שטבון דיבר עם 'כיפה' בסיום עצרת התפילה. "יש לנו משימה מאוד קריטית. צריך לקבל החלטה האם להעיז ולעשות דברים בדרכים לא שגרתיות. מה שהציבור ישדר בימים הקרובים, או חס וחלילה מעבר לכך, ישקפו את ההחלטות בעתיד", אמר כשהוא רומז לנושא שחרור המחבלים.

שטבון התייחס גם לנושא התבטאויות אנשי התקשורת כנגד המתיישבים ואמר "צר לי על כל מני משפטים שיצאו מאנשי תקשורת אבל באירועים כאלו אנחנו רואים שאין הבדל בין מדינת תל אביב לירושלים. מה שיכול לקרות הוא שאם חס וחלילה האירוע יתמשך תהיה שחיקה ואנחנו צריכים לייצר דווקא עכשיו תחושה של חוסן. אני פועל מאחורי הקלעים עם חברי כנסת ממפלגות אחרות כדי לייצר שיח שיהיה מאוחד לאורך כל הדרך".

בסיום עצרת התפילה בכותל דיבר שר השיכון והבינוי אורי אריאל עם נוער טלמון. אחד מבני הנוער של היישוב הינו גיל-עד שער, הנמצא בין החטופים. "אני מתפלל כמוכם לשלומם ולחזרתם הביתה. צריך לחבר את עם ישראל. תפנו עכשיו לא רק לבני עקיבא אלא גם לשומר הצעיר, לעזרא, לאריאל ולנוער העובד והלומד. תהיו ראש חץ. צריך לקבוע ישיבה ולפעול לפעילות משותפת. האחדות היא הדבר החשוב ביותר שיש לנו ואיתה ננצח".