בן דהן: "המדינה מתכוונת לתת פיצוי מלא לחקלאי שלא יעבד את אדמתו בשמיטה

סגן השר לשירותי דת הודיע כי משרדו הורה לעיריות ולרשויות המקומיות שלא לשתול עצים ושתילים במהלך שנת השמיטה. בנוסף אמר "ראוי שגופים מוסדיים כמו ביטוח לאומי ישמטו חובות בשמיטה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/05/14 13:19 יד באייר התשעד

בן דהן: "המדינה מתכוונת לתת פיצוי מלא לחקלאי שלא יעבד את אדמתו בשמיטה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

"מדינת ישראל מתכוונת לתת פיצוי מלא לכל חקלאי שיחליט לא לעבד את האדמה שלו בשנת השמיטה. מדינת ישראל היא קודם כל יהודית ורק אחר כך דמוקרטית", כך אמר הבוקר סגן השר לשירותי הדת, ח"כ הרב אלי בן דהן בכנס עמדו"ת (עם, מדינה ותורה) במכללת אורות ישראל שעמד בנושא החברה הישראלית ואתגרי השמיטה. בן דהן המשיך והדגיש כי "מדינת ישראל תסייע לחקלאים בשמירת מצוות השמיטה. מדינת ישראל מוכנה לקחת על עצמה עול גדול בכדי ששנת השמיטה תישמר במלואה." השר הדגיש שרוב מוחלט של החקלאים יסתמכו על היתרי המכירה.

בנושא המרחב הציבורי בערים וברשויות המקומיות הבהיר סגן השר כי המשרד לשירותי דת בא בדרישה שבשנה הקרובה בערים וברשויות המקומיות לא ישתלו בגינות הציבוריות עצים ודשאים. "עשינו כבר כנסים בעניין עם מנהלי מחלקות השפ"ע (שיפור פני העיר) כדי לזרז אותם לבצע את כל הנטיעות והשתילות כבר עכשיו במקום בשנת השמיטה ובשנה הבאה ישפרו את פני העיר בעניינים שלא נוגעים לשתילה ונטיעה", סיפר סגן השר.

בעניין השמיטה החברתית, אמר סגן השר כי "הגופים המוסדיים של מדינת ישראל יכולים לשמוט חובות. ביוזמה משותפת עם השר אורי אורבך קראנו לגופים מרכזיים במשק לוותר לאזרחים ותיקים על החובות שלהם. מן הראוי היה שהביטוח הלאומי, הבנקים, רשות השידור וגופים ציבוריים נוספים יקבעו עקרונות שבמסגרתן הם יוותרו על חובות של חייבים פרטיים. אני מאמין שבכך נביא לידי מודעות את מחשבת השמיטה".